zoveel km in zo,n korte tijd - Reisverslag uit Sydney, Australië van Daisy Harenberg - WaarBenJij.nu zoveel km in zo,n korte tijd - Reisverslag uit Sydney, Australië van Daisy Harenberg - WaarBenJij.nu

zoveel km in zo,n korte tijd

Door: Jacco en Daisy

Blijf op de hoogte en volg Daisy

24 September 2007 | Australië, Sydney

hallo hier jacco van uit alice springs.
ja we zijn zo een beetje half australie rondgereden in 7 weekies.
ik begin te vertellen van uit kalbarri
daar hadden we gevist en walvissen gezien en zo,
maar dat heb je al gelezen ast goe is.
nou we zijn nu dus weer in alice en hebben zo veel mee gemaakt dat ik het gewoon zoat niet meer weet.
ons busje was ook weer kapot..haha..not..
we reden ergens en in een keer allemaal lichtjes op het dasbord..oej dachten we
snel aan de kant gezet.
de auto uitgezet en weer geprobeerd te starten.
geen stroom meer dus dat moest de dynamo zijn..
er stonden gelukkig nog wat andere mensen
op de parkeer plaats en zo als de meeste ozzies hielpen ze ons een handje..
die keel had een generator..
en die hebben we even een paar uurtjes op de accu gezet,om genoeg stroom in de accu te hebben om in het volgende plaatsje te komen..
onder tussen had die keel het kampvuur al aan en bood me een koud pilske aan,onder tussen dat ik sterke verhalen met die keel zat te vertellen,werd daisy door zn vrouw haken geleerd dus ons dais heeft er weer een hobby bij,,
en ik moet erlijk zeggen ze is er weer verdomt goed in..
nou accu vol weer gegaan..
je kan het al raden uurtje later begon het lampje van de olie druk te branden,weer aan de kant gezet.
nu mar de anwb gebeld..
half uur later kwam er een ontzettende grote ouwe jeep aan rijden met een hele dikke vent er in met een baard en naast hem zat een enorme hond die wij heel lief vonden..
maar goed weg gesleept wat met die meneer van de anwb gepraat en die zij dat dat van me olie druk ook door me dynamo kwam,,maar het was zondag en laat dus heeft hij ons bij een gerage afgezet om daar de nacht over te blijven,best dacht ik maar zat in me achterhoofd te denken dat gaat weer een hoop geld kosten maar goed..we hadden inmiddels ook al weer honger en zijn voor een restaurantje gaan zoeken .
het was al donker en in een keer viel de stroom uit in het hele stadje,iedereen met zaklampen buiten laggen joh..
nou vonden we een rstaurent met lopend buffet ideaal,hebben we daar heerlijk gegeten met kaars licht,en ook deze maaltijd hebben we afgepingelt(we worden steeds beter)nou volgende ochtend heb ik zelf me dynomo er afgehaalt er in gekeken maar dat kon ik niet zelf fixen want het veld was kapoet..
ja hoor kwam die ventweer aan van de anwb en even een babeltje mee gemaakt
die zij je kan beter een stadje verder opgaan daar hebben ze een auto sloop.
dat schilt geld dacht ik dat doen we.
dynamo weert ingebouwd spullen gepakt en de weg weer op,,
haha 10 km voor het stadje weer stil komen staan weer anwb gebelt met veel moeite..weg gesleept.
voor de sloop af laten zetten en helaas hadden ze niet de zelfde op de sloop.kut dacht ik..
maar onder tussen was daisy aan de praat geraakt met een austalische limburgert,
die woonde tegenover de auto sloop op het industrie terein..
puik keeltje 60 jaar en kon gotveren,nog beter als jantje kiep..
ag zo ons hele verhaal uitgelegt en hij wou ons wel helpen,cool man hele stad door gereden om zon dynamo te halen een besteld en uit eindelijk een splinter nieuwe dynamo voor 108 dallars prikkie!!
dat puike keeltje hete trouwens tommy maar we mochten hem ook tom tom noemen.
tom tom was ee ouwe oorlogs veteraan mijn werker en dynamiet man in de goud mijnen..dus we kregen een tour van hem door de mijnen en in het stadje waar hij woonden,
het was een mijn stad zo als ze dat noemen.
we zijn die nacht bij tom tom blijven eten en ook op zn plaats overnacht..wij hebben die avond het eten betaald.en de hele avond onder het genot van een paar kouwe klatjes naar de indruk wekkende vehalen van tom geluisterd..maar goe de volgende morgen naar een stark bakkie koffie moesten we weer door.

toen zijn we in een kust plaatje teregt gekomen genaamd streaky bay.
een camping recht aan de zee,heel erg weer jah..
daisy had er hoofd weer eens in de folders gedouwd en weer een waanzinnig tripje gevonden eerst naar een colonie van wilde zeeleeuwen wezen kijken.
en de volgende dag zijn we naar bairdbay gereden want daar moest een koppel zijn die al jaren met wilde zeehonden en dolfijnen zwom..wouw dat willen wij ook..jaah..
dus we waren aangekomen op een heel erg geisoleerd plekkie,helemaal niemand zowat
echt een heel relaxt koppel en zo weinig mensen,we waren mte 6 mensen en voeren uit naar de zeeleeuwen.
na ongeveer 10 minuten varen hadden we al een paar dolfijnen voor de boot gehad,zo gaaf.
aangekome bij de zee leeuwen mochten we in het water duiken,KOUD,,ja heel koud.
en zuper gaaf de zeeleeuwen speelden met je en zwommen om je heen als of ze je al jaren kenden.
eentje legde zelfs zijn koppie in dais dr hand onder water..zo gaaf.
maar het aller uniekste er aan was dat er helemaal geen andere mensen waren en dat je gewoon in hun omgeving bent en dat ze er ze;f voor kiezen om naar je toe te komen zonderdat je ze voert..
maar we hadden de dolfijnen nog niet gehad.terug op de boot 5 minuten varen naar het diepere watre en van af de boot gesprongen met de snorkel op..en ik deed me ogen open en zag een hele groed dolfijnen onder ons op een meter afstand echt ongelovelijk,als ik er nu nog aan terug denk begin ik zo weer te glunderen..dit was zo gaaf..
maar ook hioer kwam een eind aan helaas..op de boot zaten nog 4 andere mensen.
het waren vrouwen van wat oudere leeftijd,zeg maar gerust ouwe wijven,maar super aardig,ze zijden komen jullie even een bakkie doen bij ons na de trip..dat slaan wij niet af een gratis bakkie,weet je wat mochten we ook nog mee lunchen,een lunch met lekkere ham vis groenten fruit,en bier,voor ons dais natuurlijk ook een kopske thee.(JEETJE WAT EEN LANG BERICHT)
na de lunch weer door gereden.ja dat hebben we echt veel gedaan.oja we hebben ook al vast gister een busje voor in nieuw zeeland vast laten zetten.
het is een campert,niet te groot niet teklein.
voor 6 weekies.
daar gaan we de 31 van okt heen.maar eerst nog even boeren op de boerderij voor een week of drie..
nou mensen ik vind het nu we weer genoeg geweest,en hunker nar een duikje in het zwem bad want het is alweer bijna dertig graden..
we missen jullie steeds meer en zijn jullie nog echt niet vergeten...
gr en een dikke kus van ons van ver weg..
ajo de fotos komen morgen..doegie

  • 24 September 2007 - 10:14

    Ik Ben De Eesteeeee!:

    hooooi lieve jaako en deesie!

    ik heb maar 1 gemiste oproep gehad en dat was gister toen ik op een veestje van pronk zn ouders zat.. toen jullie gemaild hadden hek mn telefoon in de aanslag gehouden maar toen kwam dr nieks :(
    maar in ieder geval wat een mooi verhaal weer... wij maken niks mee hier in het kouwe kikkernederlandje. Alleen dat ut herfst aant worden is.. brrr
    veel plijzier nog en een dikke grouphug van mij alleen haha xxxxx

  • 24 September 2007 - 10:15

    Ollie:

    o ja da berichje hierboven ben ik

  • 24 September 2007 - 11:40

    Rianne:

    Ik ben de tweeeeedeeee!

    Bovenstaande is bedoeld voor Olga, ik hoor van Daisy dat Jacco bezig is met een nieuw bericht, dacht, gelijk even kijken, ben jij me voor, vandaar. Geintje!

    Je hebt er nogal werk mee hè Jacco, met dat karretje van jullie. Maar je moet maar denken, nog een paar dagen en dan is het over en je zult zien dat jullie dat ding nog gaan missen. Maar dan begint al vlug weer het volgende avontuur en is dat zo weer over.

    In ieder geval wel behulpzame mensen daar in Australië hè,
    en dan Tom Tom en die "oudere" vrouwen, wat moet ik me daar trouwens bij voorstellen, oudere vrouwen, begin 50??? Ik hoef me niet aangesproken te voelen, toch? Doe ik niet hoor.

    Jullie hebben weer prachtige dingen meegemaakt heb ik al van Daisy gehoord, geweldig hè?
    Met die zeeleeuwen en dolfijnen, ben heel benieuwd naar de foto's.

    Veel liefs en kus van ons

    Jos, als je dit leest, zodra de DVD's klaar zijn kopiëert Charles ze en dan komen we ze zo snel mogelijk bij jullie brengen, okè? Het zou bij de fotostudio ongeveer 2,5 week duren.
    Hartelijke groeten van ons

    Rianne en Charles

  • 24 September 2007 - 12:05

    Demarkies GerryNuman:

    Grandioos wat jullie allemaal meemaken, deze belevenissen neemt niemand jullie meer af en kan je later nog jaren op teren.Nog veel goede dagen gewenst zonder pech.

  • 26 September 2007 - 08:53

    Emmy:

    Hey Jacco en Daisy,

    Wat ziet het er weer schitterend uit allemaal! Ik ben nog steeds jaloers ook! Ik ben bezig met een heel verhaal met tips voor Indonesie/Maleisie/Thailand. Het wordt een heel verhaal hoor! Al enig idee wanneer en hoe lang jullie daar heen gaan?

    Groetjes Emmy

  • 26 September 2007 - 18:08

    Ron En Jos En Nick:

    Goede avond nu ik dit mailtje schrijf heb je toch nog met je favoriete vissen gezwommen en dat ze zomaar naar je toe komen zwemen kun je zien at ze toch niet mensen schuw zijn.Dat het water daar zo koud is loopt er geen warme golfstroom langs.Dat zijn dan de laatste vrije dagen voor dat het boeren leven weer aanvangt.

  • 26 September 2007 - 18:44

    Imitatie-indo:

    Nou wullie hebbe net ook een heel gaaf tripje naar indonesie drop zitten, duz echt jaloers wordt ik niet van deze foto's (oh ja toch wel want wij zitten weer in dat K*o*eNEDERLAND.
    Nou warkse en tot laterzzzzzz

  • 27 September 2007 - 08:40

    Olgiebolgie ;):

    mooie fotot's dacht eers dat die zeehonden dooie vissen waren

  • 28 September 2007 - 19:52

    Diana Swar.:

    He Gipsy's,
    Alles goed daar?
    Werder om ben ik JALOERS gezien de foto's en dat ik al jaren de wens heb om bij dolfijnen te zwemmen. Maar ik gun het jullie wel van harte, helemaal super.
    Zo te zien is het weer nog steeds top, hier regen,regen,regen en jawel regen.
    Echt herfst.
    Nou groetjes en tot het volgende bericht.
    Diana

  • 29 September 2007 - 10:50

    Wim & Harum:

    Hey Kids, ziet er allemaal weer fantastisch uit.

    Nog ff een mededeling van huishoudelijke aard: Jullie charmante nichtje Lotte is inmiddels in het bezit van het zo fel begeerde roze formuliertje.

    Ditmaal had Palief een geschikde halve uit tijdens het examen meegegeven (schijnt geluk te brengen) Of dat zo is, is niet bekend, mogelijk dat de examinator van wege de tranen in z'n ogen verblind was en zo geen fouten heeft opgemerkt. Kortom....Lotteke gaot Niekark en omstreken onveilig maken..

    Gruss gott, Wim, Ada, Jody en Lotte Schumacher....XXXXXXXX

  • 29 September 2007 - 10:52

    Wim:

    lees vorig bericht "moet dus zijn: GESCHILDE UI"

    DAT JULLIE UT MAAR WETEN....

  • 03 Oktober 2007 - 16:44

    Joost:

    he fowks,

    yo jacco als jullie terug zijn moet je echt een boek gaan shrijven.
    Wat een mooi verhaal hahahah wat een vent.

    wacht op jullie volgende bericht

    greetz leusden

  • 08 Oktober 2007 - 19:19

    Ron&Jos&Nick&Lola:

    De dvd is goed ontvangen en ziet er weer fantasties uit wat leuk dat de twee motor frieken de ouders van daiys deze effe langs kwam brengen het was weer een leuke midag en we hebben weer wat bij gepraat over de vakantie gangers en hun avontuur en we hebben nog even wat fotos zitten kijken van jullie die ik gedownload heb en besteld zo heb ik zelf ook alle fotos om ze gewoon te kijken en in je hand te houden dit was het weer tot de volgende keer de groetjes van ons allen hier.

  • 09 Oktober 2007 - 18:07

    Frank En Gerrie :

    hoi jacco en daisy, wat een mooie reis maken jullie zeg !!!! en wat maken jullie veel mee. Fantastisch ! de foto's zijn erg mooi. Wij wensen jullie nog veel plezier en een goeie reis, lieve groeten van ons uit Nijkerk.
    Frank en gerrie van der Hoeven

  • 12 Oktober 2007 - 10:10

    Nell:

    he jacco is het een idee om jou aan te melden bij de anwb,je hebt nu al heel wat ervaring alls monteur.geweldig om tussen de dolfijnen te zwemmen geniet nog maar even en dan op naar je nieuwe bestemming.dikke kus

  • 12 Oktober 2007 - 17:42

    Tinus:

    Hee mensen, alles gaat dus wel zn gangetje bij jullie als ik dat zo lees en zie!! Beetje moeken hier en daar. Ik hoorde dat ik vanavond een videoband van jullie ga bekijken dus vond ik t wel gepast weer es ff wat van me te laten horen.(sorry! kon best iets eerder kweet t) Met mij alles goed, ga maandag beginnen met mijn nieuwe baan bij de Afab. Was die vieze handen bij dat "baggerbedrijf" wel zat. Nu lekker een kantoorbaantje, lijkt me toch fijner in de winter.... Echt knetter footootjes weer deze keer. Lijkt me echt vet relaxt met die dolfijnen te zwemmen.

    Nou de groeten en ik kijk binnenkort weer ff.

    Tinus

  • 20 Oktober 2007 - 14:57

    Femke Vriend Doerak:

    Hoi Daisyen, jacco
    het is echt herfst weer en soms ook niet het gaat goed ook met doerak hij ligt op je kussen(trui)ik ben leker met doerak weeste spelen bij de zandbergen bij cafe beerende en doerak hat ook toen ook heel veel zand op zijn snuit het is harstike warm vandaag en doerak kan een nieuw kunstje
    xxxxxxxxxxfemke en doerak

  • 23 Oktober 2007 - 19:50

    Ad En Trees:

    Geweldige foto's en avonturen, die jullie toch meemaken! Wij horen van jullie pa en ma, dat jullie het ontzettend goed naar jullie zin hebben, wij kunnen ons dit best wel voorstellen, na het zien van die geweldige foto's! Nou Daisey met jullie Doerak gaat het heel erg goed, wat ziet hij er toch goed uit. Ik (Trees) ben al paar day's met hem op de dijk geweest met onze 2 kanjers. Ik heel erg trots met 3 geweldige hondjes naast m'n scootmobiel. Nog even dan gaan jullie naar Nieuw Zeeland. We wachten op jullie volgende avontuur. Dikke kus en knuffels!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daisy

Hallo, hier onze weblog. Hier kun je al onze verhalen en avonturen lezen! Heel veel plezier en vergeet geen berichtje achter te laten als je weggaat!!!! Groetjes Daisy en Jacco

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 18927

Voorgaande reizen:

25 Januari 2014 - 16 Februari 2014

Avonturieren in Costa Rica!!

18 Maart 2007 - 22 Januari 2008

Australie - Nieuw Zeeland - Azie

Landen bezocht: