even relaxen voor koos en toos werkeloos!! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Daisy Harenberg - WaarBenJij.nu even relaxen voor koos en toos werkeloos!! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Daisy Harenberg - WaarBenJij.nu

even relaxen voor koos en toos werkeloos!!

Door: Jacco en Daisy

Blijf op de hoogte en volg Daisy

02 Januari 2008 | Maleisië, Kuala Lumpur

goeie dag hier koos van toos.
ik begin maar ergens want het is al weer een tijd gelee.
we zitten nu in azie en komen net van een restaurantje waar we weer heerlijk hebben gegeten,dat kan je hier zo goed en cheap ass.
de laatste keer dat we hebben geschreven was in newzealand. van af daar zijn we gevlogen naar singapore.
en dat was niet zo maar een vlucht,we hadden erg mazzel en mochten met onze outdoor kleren tussen de stropdassen en de gepoetste schoenen zitten.
jaja ze noemen het business class..
vette luxe shit bedoel je.
we konden niet naast elkaar zitten,maar de keuze was natuurlijk snel gemaakt,nee hoor meneer de stewart we blijven liever in deze sjieke bedoeling zitten.
toos werd naast een keel gezet die er wel ok uitzag,daar bedoel ik mee niet te kak..en jahoor ikke ouwe koosje werd naast een hele nette meneer gezet die echt niet zat te wachten op een enthousiaste rugzakdragert naast hum.
jo die stoelen,ik wist werkelijk niet dat er zulke stoelen bestonden.er zaten 10 tallen knopjes op en die gingen we natuurlijk allemaal proberen<4 button freaks only>.
ik had al een gesprek met die stropdas naast me proberen te voeren maar.deze ex bouwvakkert wist gelijk dat dat het laatste gesprek was..
nog even over die stoel die kon gewoon helemaal automatisch in ligstand man en dat was relaxt man.
nou en van uit een plastic bakje eten hadden ze op deze verdieping ook nog nie gehoord.we aten hier gewoon carpaccio en daarna nog twee gangen.
oja en de ober kon me op een gegeven moment ook wel poepen.
je had ook een knopje op je stoel dat er iemand van de bediening moest komen,en heb daar van goed gebruik gemaakt,want ook de drank was er helemaal gratis.joepie..

nou genoeg daar over we benne uitgestapt koffers gepakt en op naar onze eerste overnachting in azie singapore..
s ochtends wakker geworden en je raadt het al alleen maar shopping malls.
dus na twee dagen uitgekeken en een ticket gekocht richting maleisie.
kosten met het open baar vervoer is hier echt niks.
omdat we met de trein van het ene naar het andere land gingen hadden we onderweg nog een paspoort controle,
en iedereen moest de trein uit.
het werd ons al gauw duidelijk dat je je er gewoon netjes moest gedragen.
er waren allemaal soort borden op de muur als je probeerde weg te lopen van dat perron dan zouden ze kunnen schieten.
het was een zwaar bewaakt perron met allemaal prikkeldraad en cameras.

aangekomen in het plaatje johor bahru
hadden we verwacht dat er bij het station wel een taxi stond te wachten maar das nie.
moesten we een hele drukke weg over steken met onze veel te zware tassen.
ging gelukkig goed maar dan besef je pas dat je in een totaal ander land ben zeg maar.
toch een taxi weten aan te houden en was een heel toffe keeltje.
omdat het rond de feestdagen was hebben we zowat het hele plaatsje rond gereden om een hotel te vinden voor een overnachting.
uiteindelijk gevonden maar niet tevreden hebben we de volgende dag echt een zupah hotel gevonden.
midden in het zupah relaxte uitgaanscenter.
gelijk voor een kleine week geboekt om eens even een paar dagen te gaan feesten.
achter het hotel zat ook nog eens een shopping mall wat tax free was en ook nog eens kerst korting had dus je raadt wel wat we ook heel veel hebben gedaan.

na een paar nachten heerlijk gefeest en geshopt zijn we weer op de trein gehopt om verder op te gaan.
aangekomen in het plaatsje melakka een taxi geregeld voor 60 ringghid omgerekend 12 pleur voor een uur rijden schreeuwt er een andere slaperige chauffeurt 40 ringghid mooi dacht ik en heb zo me koffers uit de ene gehaald en in de andere taxi gedaan.
achteraf bleek het niet zo verstandig want het was me toch een gare bak,en na 5 minuten waren we er ook achter dat die keel echt geen rijbewijs had.
aangekomen in melakka city nog problemen gehad om een hotel te vinden.
eerst bij een heel goedkoop hotel aan gebeld maar dat was niet echt lekker fris zak maar zegge.dus weer in die gare taxi gesprongen,naar een veel beter uitziend hotel gereden.kamer geboekt waar we echt naar uitkeken want het was ondertussen ook al tien uur savonds en de honger stond voor de deur.
het grappige is als we honger hebben dan worden we allebei heel erg sjagerijnig..lagge man..
maar goed naar de kamer toe gestrompelt,blijkt de kamer nog een tering zooitje te zijn dus was toosje even naar benden gestrompelt om een nieuwe kamer te vragen.
we doen de kamer open staan er allemaal emmers met verf en steigers.
knal boem gvd wat een k.u.d zooi.
meisje achter de balie mag ik aub nu me geld terug.achtelijke os.
uiteindelijk toch een kamer gevonden voor een redelijk prijsje en in een heel leuk buurtje.
waar we ook heerlijk lokaal gegeten hebben.voor een nog zachter prijsje..

weer waker geworden,apart he elke keer toch weer wakker worden.
hebben we een bus station opgezocht om naar K L te gaan. stappen we de bus in zijn de plaatsen waar wij zitten dubbel geboekt.hoe kan dat nu weer.na een tijdje overleggen.zag een heel slim persoon dat we een bus te vroeg hadden..echte toeristen..
in K L was het natuurlijk echt heel druk.zo als het normaal gesproken ook is in een grote stad.
naar een hotel gecruisd.
daar onze koffers neer gepleurt en naar een wasboer gelopen,dat was ook hoog tijd om onze was te doen zeg maar.
daar aangekomen stond er een bbq en daarom heen stonden allemaal blanke mensen een feestje te vieren.
op die bbq lagen hele lekkere worsten en helaas waren die niet van ons.
ik had er heel erg zin in en zei zijn die worsten te koop.
no ofcors not, but you can have one.
are you sjore.jeh no worries mate.
ah het zijn ozzies.
ze hadden feest om dat het een moslim land was en het een speciale moslim dag was.
en daarom aten ze varkens worsten en dronken ze bier.
echt relaxte gasten de waswinkel was ook van hun.
hele gespreken en veel bier met redbull en na wat worsten was onze was klaar en waren we gevuld genoeg om weer eens verder op te gaan.

gedouched zijn we weer uiteten gegaan en hebben weer even de voetjes van de vloer gehad in een of andere club.
thuis aangekomen zag ik allemaal kakkerlaken en dacht gatver wat een kud zooi weer, ik doe geen oog dicht.ja eentje dan,maar die andere hek nie dicht gehad die nacht.want ik was veel te bang dat die vervelende beesten met me bagage er vandoor gingen.

weer een ander hotel.hotel replica in het hartje van K L..
echt puik plekje weer.s avonds even fotos gemaakt van die twee bekende torens.
en daardoor erg gezellige straat ondekt met allemaal clubs en beachbars.joepie.
even snel gedouched.moest even op toos wachten en zei ik ga alvast voor het hotel zitten.
kwam buiten en zag een gevecht tegenover de straat in een keer allemaal politie van alle kanten.
toen de politie man de verdachte eindelijk geboeid aan een hek had gaf hij hem eerst even een paar flinke bekbeuken.
regel een: niet sollen met de mannen in het blauw hiero..
maar goed vet stappen hier in K L..onze toos had ook nog even een lastige knaap aan dr benen hangen.maar heeft dat goed opgelost met een corrigerend duwtje.
ja echt een aanrader om een keer heen te gaan in een gekke bui..

vanaf K L de nachttrein gepakt naar butterworth om daar de ferry te pakken naar penang.
de trein rit duurde ongeveer 7 uur en we stapte er savonds om 9 uur in.en slaap cabines waren er niet meer helaas.
dus tussen de lekker ruikende maleisen hebben we wat nachtrust moeten zoeken.
kon ook niet echt op me reet blijven zitten dus heb ik met wat lokals kretik sigaretten zitten roken.
de trein deur staat trouwens gewoon open als de trein rijdt.das best cool want dan kan je gewoon in de deur opening zitten en tsjillen maar..

van de ferry af gestapt waren we het onderhandelen met de taxi zo zat dat we maar een fietstaxi hebben aangehouden en die wou ons zonder moeite heel graag weg brengen.het ging niet zo snel want onze bagage was er ook nog.
maar we hebben geen haast en hebben van deze rit heerlijk genoten..
aan gekomen bij het hotel om 9 uur sochtends en de fietser een flinke fooi gegeven zijn we gaan inchecken met de hoop dat we gelijk in de kamer konden maar nee hoor.we moesten gewoon netjes wachten en werden daardoor op straat gezet met onze gare harsuz..
ook dat hoort er bij..
wat me trouwens op valt is dat die gasten hier echt heel traag zijn met werken.het duurt hier altijd een eeuwigheidje..
ook op penang zijn we maar twee nachten gebleven.we hebben daar wel heerlijk kerstavond gevierd.
zonder handschoenen en dassen en warme jassen..
maar wel met muizen over de vloer in het restaurant..ach ja die hebben ook kerst..

weer veel gereisd om naar langkawi te gaan.
das een eiland in het noorden van maleisie.
ik heb om eerlijk te zeggen zowat zere vingers van het te vele tiepen zeg maar.
we zitten nu in een goed hotel.
langkawi is een heel leuk eiland met veel mogelijkheden om je te vemaken.
ik zou zeggen iets te toeristisch.

we hebben hier een autootje gehuurd.voor 12 eur per dag en scheuren elke dag het eiland rond.
ze rijden hier als pubers die net dr rijbewijs hebben en das voor koos natuurlijk ideaal.

we hebben ook nog een laf tochtje door de jungle gemaakt op een olifant wat wel heel leuk was.
oud en nieuw hebben we gevierd met veel lokals en vuurwerk.
maar thuis is toch gezelliger.
nog even kort we gaan overmorgen richting thailand en zullen jullie gauw weer wat laten horen..

een relaxt newjaar van ons toegewenst voor allen en de ballen maar weer.....

• 02 Januari 2008 - 14:45

Jodelie:

Haaaaaaaaaaaaaaaaai lieve Daisy & Jacco,
    Hoe gaat het daar nu?
    Hiero gaat alles goed,eergister lekker oud & nieuw gevierd, en Jacco nog gefeliciteerd!
    Ik vond het leuk dat ik je nog even aan de telefoon had!
    Nou ik zie jullie snel weer!
    Veel plezier nog daar!

Dikke kus Jodelieeeeeee, GRUUUUSGOT

• 02 Januari 2008 - 15:01

Vincent:

Haha, Ik ben 2de..

Nou nog gefeliciteerd teunis,
    En een happy nieuw year voor jullie natuurlijk...

Groetjes

• 02 Januari 2008 - 15:12

Lombok:

Hey ouwe kretek rokert!!!

• 02 Januari 2008 - 17:42

Zus:

zie ik dat jullie kakruitbloesjes aan hebben?? FOUT!! wird tijd dat jullie weer hier gaan shoppen voor belachelijk veel geld KUSSIES

• 02 Januari 2008 - 19:01

Jos Ron Nick:

wat een belevenis in zon trein en dan eruit gehaald worden om te worden gecontroleert wat een rare gebeurtenis en dan altijd weer die kakerlaken die er met je koffer vandoor willen gaan en dan die filmpjes dat is weer eens wat anders maar dat zal in dat nieuwe resoort toch wel anders zijn hoop ik want de plaatjes zijn wel zeer mooi dan kun je daar uitrusten van het rusten en alle belevenissen even op een rijtje zeten na al dat geknal van oud en nieuw

• 03 Januari 2008 - 08:32

Dick En Agnes "Swaro:

Hallo daar. Hier even snel een reactie. Leuke foto's. Wij wensen jullie een gezond,avontuurlijk 2008 toe. Tot nu toe hebben jullie al heel wat meegemaakt.Blij dat het goed met jullie gaat. Hier is ook alles oke. Niet veel verandert, alleen dat Vincent Vermeulen weg is bij Swarovski.
    Voor ons onverwachts, maar goed is niet anders.
    Groetjes van ons en tot gauw.
    Dick en Agnes uit Dordrecht

• 03 Januari 2008 - 16:05

Frank&Mieke:

Hoi wereldreizigers, een fantastisch 2008 voor jullie samen. Dikke knuffel

• 03 Januari 2008 - 19:16

Rianne En Charles:

De avonturen blijven maar komen hè?
    Het begint al in het vliegtuig onderweg naar Singapore.
    Business class nog wel, geluk dwing je af zullen we maar denken.
    En dan al die dingen die jullie nu al mee hebben gemaakt in Azië.
    Jullie zijn er al kris kras door heen gegaan, met trein, bus, taxi en zelfs zo'n fietstaxi, wat een toestanden en wat een drukte allemaal daar zeg!
    Leuke en minder frisse hotelkamers, kerst op het strand en een feest met oudjaar (wat natuurlijk speciaal voor jouw verjaardag was hè Jacco).
    Nou, dan de jungle in, op de rug van een olifant, geweldig allemaal.
    Nu nog naar Thailand en dat was het dan zo wat.
    Nog even flink genieten, want nu loopt het toch wel op zijn eindje hoor.
    Voor de laatste weken, heel veel plezier,
    dikke knuffel en kus
    Rianne en Charles

• 03 Januari 2008 - 20:55

Ollie:

hmmm me defenitly loser!! DX

• 07 Januari 2008 - 10:09

Tante Nell:

he luitjes nog de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar dat het net zo fantastisch mag worden als het afgelopen jaar was voor jullie.geweldig wat jullie daar allemaal weer mee maken,geniet nog even van het grote avontuur.tot gauw dikke kus,doeiiiiii