Van Kakadu tot West Australie.. - Reisverslag uit Kalbarri, Australië van Daisy Harenberg - WaarBenJij.nu Van Kakadu tot West Australie.. - Reisverslag uit Kalbarri, Australië van Daisy Harenberg - WaarBenJij.nu

Van Kakadu tot West Australie..

Door: Jacco en Daisy

Blijf op de hoogte en volg Daisy

14 September 2007 | Australië, Kalbarri

Hallo iedereen!

Hier is weer ons volgend bericht!!! Allereerst zal ik me ff verontschuldigen dat we wat weinig foto s hebben (ik ben van de foto s en Jacco van de video camera), want ik was zo slim om mn kaart te formateren, nadat ik n cd had gebrand van al mn foto s. Maar dat betekent dat er helaas ook foto s weg zijn, die we nog op onze site wilden zetten. Maar gelukkig heb ik ze nog wel op die cd staan, so not all is lost!!
Nou, we hebben dus wat foto s van Kakadu National Park. Super mooi! Hebben we n hele vette bootcruise over n rivier gemaakt (ik heb heel mooie foto s!!). We zijn ook nog gaan kanoen in Katherine, n plaatsje n honderd km ten zuiden van Kakadu. En n paar dagen later stonden we ergens op n hele gare camping en terwijl we s avonds al op bed lagen, maar omdat t zoooooo warm was, met de deur open en toen vloog er n enorme kakkerlak tegen mn been. Onwijze paniek natuurlijk in ons busje! Want die moest gepakt worden, anders legt tie al zn eitjes in ons busje en zitten er na 3 weken honderden baby kakkerlakjes en dat willen we niet!!!! We hebben m in t donker niet kunnen pakken, dus moesten we maar gaan slapen en hopen dat tie niet in onze mond kroop... De volgende dag hebben we heeeel de bus leeg gehaald... En niets gevonden. We denken nu niet meer aan onze vriend.
Vervolgens zijn we naar Broome gereden. Iedere Ozzie wil daar nog n keer naartoe, want t is n super relaxt badplaatsje. En daar was t, waar wij hebben leren surfen! En goed waren we!!! Ok, voor beginners dan, maar we waren echt goed!! Binnen n paar keer wisten we hoe snel en wanneer we moesten gaan staan en onze balans houden. Cowabunga, dude!!!!
Terwijl we inmiddels al aan de westkust waren, zijn we door n enorme zwerm sprinkhanen gereden. De ene flats na de andere op onze voorruit. Dat is die ene foto van ons nummerbord! Vies!!!
Alles ging goed; totdat we weer wat problemen met ons busje kregen... Jaja, t was weer zover! We moesten uitwijken naar Kalbarri. N heel klein badplaatsje, maar o zo mooi en gezellig! En daar zitten we nu dus nog steeds! We zitten op n onwijs mooie camping en we hebben al heel wat meegemaakt hier. Omdat onze bus bij de garage stond en dat duurde wat langer dan gepland (lees: n dag langer) zaten we n nacht zonder slaapplaats. En ja hoor, net die nacht, zou t gaan stormen. Gelukkig hadden we nog n tentje in ons busje liggen, die de vorige eigenaren hadden gekocht; maar wat n gaar ding was dat!!! Er zat n gat in, ok, met tape er overheen, n stok was gebroken en Jacco paste er alleen in, als hij zichzelf opvouwde! Wij waren niet zeker van n droge nacht! We hebben nog n extra zeiltje schuin over ons tentje gezet, hopend dat dat ons droog zou houden. De foto die je ziet, hebben we de volgende ochtend gemaakt. Ja, we hebben t droog gehouden, maar wel verrot geslapen!!!
En vandaag, we zijn net terug, hebben we n deep sea fishing tour gedaan!!! Echt super vet!!!! Jacco heeft gevist en hij heeft er wel 5 vissen uitgehaald!! T begon met n kleintje, Brim noemen ze t hier. (We kennen alleen de engelse benaming voor ze.) En toen in 1 keer, 2 aan 1 hengel!!! En nog grote ook!!! Dat zijn die 2 samen. T zijn allebei n Emperor-vis, alleen de ene n Red Emperor, en ik geloof die andere n Blue Fin Emperor. Daarna kwam er nog n kleintje, weet niet wat t was, maar hij was te klein, dus die hebben ze terug gegooid. En toen in 1 keer n haai!!!!! Super vet!!! Ik denk dat tie anderhalve meter ofzo lang was, t was n Whaler Shark! Echt super!!! Ze wilden m eigenlijk opeten, maar Jacco maakte t duidelijk dat hij de vis gevangen had en dat hij dan mocht bepalen wat ze er mee deden. En hij wilde dat tie los gelaten werd. Die andere gasten zaten waarschijnlijk al te watertanden... Jacco en ik waren heel tevreden toen hij wat later levend wegzwom!! En we hebben ook (ik ben heel blij!!!) walvissen gezien. Zij t van ver, iets te ver eigenlijk, MAAR WE HEBBEN ZE GEZIEN!!!!!
Nou, tot dus ver ons avontuur. Onze auto is weer gemaakt, morgen gaan we lekker weer vroeg rijden. Over 2 weken zijn we weer bij Lorraine. Nog ff lekker 6.000 km tjes tuffen... Gaan we daar nog ff werken en dan op naar Nieuw Zeeland!!! Jullie horen nog van ons!

Heel veel liefs en n dikke vette kus en alvast bedankt voor jullie reacties ;) !!!

Gegroet en tabee, de reizigers

• 14 September 2007 - 08:21

Maaike:

Dag lieverds,

Het ziet er allemaal weer prachtig uit!! Ben zo jaloers. En dais, wat wordt je haar lang! Ik heb je geloof ik nog nooit het vlechtjes gezien, hahaha.

Het klinkt allemaal heel spannend en ik kijk uit naar je foto's die je straks, heel straks, in nieuw-zeeland kunt maken!

Dikke vette knuffel, ook voor jacco!

PS Jacco, is je haar al gegroeid of houd je t lekker kort??

• 14 September 2007 - 08:53

Ollie:

ik heb hut gelezen horrr... vet weer!
    dikke vette natte pakkerds :)

• 16 September 2007 - 15:16

Diaan:

Hoi Daisy,
    Het ziet er echt gaaf uit allemaal. Mooi dat jullie die haai terug hebben gegooid.
    Beter. Hier is het een niet echt lekkere zomer (K.. zomer zeg maar.) Maarja we mogen niet klagen .....!!!!!!!!!!!!!
    He Luitjes Geniet verder en have fun in New zeeland.
    Gr Diaan

• 16 September 2007 - 16:25

Pieterfok/hetty:

hallo eindelijk dan bericht van ons we zatten jullie foto,s bij rn en jos te bekijken we zijn wel niet zo schrijverig maar toch denken we aan jullie fijn dat jullie het zo naar je zin hebben nog veel plijzier en groetjes van ons.

• 17 September 2007 - 12:28

Tante Nell:

wauw,wat geweldig dat je walvissen heb gezien.wij worden wel wat jaloers hoor als we al die mooie fotos zien.en nu op wegnaar nieuw-zeeland,ome jan en tante jo en ome sjack en tante riet komen ook daar naar toe,weet nog niet waneer maar dat hoor je wel van jullie ma. veel liefs van ons alle tante nell

• 17 September 2007 - 13:33

Pa En Ada:

hier effe een groet uit st,pancras wat lekker dat jullie zo genieten wat een mooi land ik zou daar wel een poosie op zoo,n enorme veekar willen mooren met ons gaat alles goed nou lievers groetjes uit noord holland

• 18 September 2007 - 18:44

Gaby En Arjan:

Ons eerste berichtje. Al wel vaak op de site gekeken en alles gevolgd.
    Wat geweldig zeg wat jullie allemaal mee maken.
    Dat is echt onvergetelijk. Kei leuk om alles te volgen.
    Geniet er nog van.
    Groetjes Gaby Arjan en de kids

• 18 September 2007 - 20:28

Bram En Eef:

te gek daar! mooie foto,s ik kan me indenken dat je het daar leuk vind. op naar nieuw zeeland!veel plezier! knuffel van ons

• 19 September 2007 - 06:34

Tante Nell:

he daisy van harte gefeliciteert met je 26 verjaardag maak er een extra fijne dag van.wij trekken hier een flesje wijn open en proosten op jou!!!hele dikke kus van ons allemaal liefs de oompjes

• 19 September 2007 - 14:38

Heidi.zoe En Syl:

Hey Daisy.Gefeliciteerd met je verjaardag.Ben je niet vergeten hoor.Zo te zien vermaken jullie je prima daar.Echt geweldige foto's.Geniet er maar lekker van.Groetjes uit Gilze.

• 20 September 2007 - 04:42

Jacco:

bedankt voor de reacties,,
    daar doen we het ook voor,,
    tot snel allemaal

• 20 September 2007 - 17:35

Jan En Ada:

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Daisy . Jac jij ook van harte met je meisje . wat gaaf wat jullie allemaal meemaken . super gave foto"s . de hartelijke groetjes van ons .Pa en Ada

• 21 September 2007 - 10:35

Rianne:

Prachtige foto's weer, jullie maken echt geweldige dingen mee hoor!
    Jammer dat die haai niet op de foto staat, Jacco, die had ik graag gezien, dat was wel een knaap hè?
    Het gaat jullie duidelijk goed, dat weet ik natuurljk wel van de andere berichten tussendoor, maar toch iedere keer weer leuk om jullie zo te zien genieten.
    Af en toe een verfrommelde nachtrust tussendoor geeft niks joh, dat mag de pret niet drukken. En de kakkerlak zal toch zeker wel echt weg zijn, of breng ik je weer op ideeën?
    Die hoort ook bij het grote avontuur moet je maar denken.
    We hebben nu dus weer even geen bereik, dus we wachten weer op het volgende bericht van jullie.
    Goed uitkijken, nog een paar weekjes werken bij Lorraine en dan op naar het volgende avontuur!
    Dikke kus
    mama en papa

• 21 September 2007 - 20:54

Ad En Trees:

Wat een avonturen maken jullie mee.Geweldig, wij zijn een tikkeltje jaloers op jullie! Daisey, hartelijk gefeliciteerd met de verjaardag. Een superfijne dag gewenst van ons allemaal!!!!

• 23 September 2007 - 16:51

Mirjan:

HHHHHHHHHHooooooooooooooiiiiiiiiiii,

Hoe is het met jullie? Ik hoef het eigelijk niet te vragen. Het ziet er allemaal weer super uit. Hebben jullie nooit verlang naar huis? Naar dat mooie Nederland met die koude zomers? Niet doen hoor je mist hier niets. Nou Jac in onze eigen Nijkerkse polder zijn op het moment 9 ooievaars te bewonderen. Dat is ook al heel wat!!!! Misschien nog wel meer maar toen we pas aan het fietsen waren met Tante Thea waren er in 1 weiland 9 ooievaars en een stuk of 25 reigers (dat maak je ook maar 1x mee in je leventje haha).
    Nou doe rustig aan en geniet er nog maar lekker van. Love you so much!!!
    Liefs Mirretje

• 07 Oktober 2007 - 00:32

Barry:

jac en deezy zo te zien hebben jullie het erg goed naar jullie zin.
    geweldig om jullie zo blij en gelukkig te zien(een mooi stel jullie samen)even een berichtje dat ik aan jullie denk en ik hoop een berichtje terug te krijgen als jullie weer terug zijn.
    liefs en groetjes barry.