Wehhhh.... We willen terug... - Reisverslag uit Raamsdonksveer, Nederland van Daisy Harenberg - WaarBenJij.nu Wehhhh.... We willen terug... - Reisverslag uit Raamsdonksveer, Nederland van Daisy Harenberg - WaarBenJij.nu

Wehhhh.... We willen terug...

Door: Jacco en Daisy

Blijf op de hoogte en volg Daisy

31 Januari 2008 | Nederland, Raamsdonksveer

Nou, we zijn er weer... En ik begon vorige keer met t zeggen dat ik niet weet of ik moet lachen of huilen; en dat is eigenlijk nu nog steeds.
Ik ben blij dat we thuis zijn; ik vind alles leuk om te zien, mee te maken en te eten, maar ik mis t reizen toch nog wel heel erg. En net zag ik foto s van onze reis en toen wilde ik eigenlijk gelijk weer terug. En Jacco heeft t zelfde. Maar ja, er is n eind gekomen aan n prachtig jaar en we moeten de draad toch weer oppakken, ook al is dat nu nog n beetje moeilijk.

In Bangkok hebben we niet zo heel veel gedaan, maar toch nog meer dan gedacht! We zijn nog naar Tjakchatjuk, de weekendmarkt geweest. Lekker rondgedoold en mooie souveniertjes gekocht. En we zijn ook nog naar the Flooting Market geweest. Dat is n markt, waar iedereen in bootjes zit. De mensen die verkopen, hebben heel hun bootje vol liggen met bananen, ananassen en of watermeloenen, hoeden en souveniers, en weet ik veel wat ze nog meer verkopen. En de 'kijken, kijken, niet kopers' die zitten ook mooi in n bootje en varen zo langs de andere bootjes over de riviertjes. En kopen gaat dan ook vanzelf!
Helaas zijn we niet meer naar de Temple of the Tigers gegaan. Dat zat er niet meer in. Maar dat mocht onze pret niet drukken!!

We hebben zo n prachtige reis gehad en zo veel meegemaakt, gezien, gehoord en geleerd in dit jaar. En nooit zullen t we precies kunnen verwoorden wat t gedaan heeft met ons, maar we zijn n klein beetje n nieuwe Jacco en Daisy!! En t beste wat er uit is gekomen dat we zo dicht naar elkaar zijn toegegroeid, dat wij zelf er soms misselijk van worden...

Dus wat wil je nog meer?! N super mooi avontuur, n jaar plezier en vrijheid, de beste maatjes geworden met je wederhelft en nu weer met je vervelde huidje in dit kouwe landje staan... Werkeloos en onzeker over je toekomst... Tja, 'ieder voordeel heb zn nadeel', zei n wijs man. En hij had gelijk. Maar n wijze vrouw zegt daarop dat elk nadeel weer n levenslesje 'heb'. Dit levenslesje zegt dat aan alles n eind komt en dat we nu weer ns aan de slag moeten gaan met onze luie kont... Ja, die levenslesjes zijn soms verdomd recht voor zn raap!!

Genoeg met al die filosofie. T harde leven is weer begonnen en dan moet je niet al te vaak denken, dan moet je doen. Dus op naar de sollicitatiegesprekken...

O, er staan nu tijdelijk nog geen foto s. Mn camera staat bij de fotograaf, dus ik kan er nu nog niets op zetten, maar ik doe t zo snel mogelijk op!

Nou, dit is dus t laatste bericht. Onze reis is definitief aan n eind gekomen. Morgen gaan we ons weer inschrijven in de Nijkerkse en Raamsdonksveerse gemeente en dan zijn we weer officiele burgers van NL. Iedereen hartstikke bedankt voor al jullie berichten en mailtjes!!! Super tof dat jullie ons niet vergeten zijn! We hebben jullie allemaal gemist en we zijn echt wel blij om jullie weer te zien, ook al hebben we heimwee naar de andere kant van de wereld.. Ze zeggen dat tijd alle wonden heelt...

• 01 Februari 2008 - 05:13

Vivi:

hey sweetys!!!!
    you can see i got it! great, eh!
    so what to writte!? it was i plesure for me to meet you guys and miss you heaps!!! but not long and we will see us again in good old germany or in good old holland! i will be real fun!
    we are back, where our journey had started, in sydney. it is preety big!
    tony is coming in a couple days!
    all right than see ya in a bit!;-)
    lots of kisses and hugs! miss ya!

• 01 Februari 2008 - 13:17

Teunis:

sneu is t, dat we niet meer in het paradijs zijn..

• 04 Februari 2008 - 10:23

Rianne:

Inderdaad, aan alles komt een eind!
    Jullie hebben een geweldig jaar achter de rug, geweldige dingen gezien, meegemaakt en gedaan!
    Aan dat alles is nu dus dat einde gekomen.
    Maar dat mag de pret niet drukken, nu volgt weer een nieuwe uitdaging voor jullie beide.
    Opnieuw gaan solliciteren, (er zijn er al een paar de deur uit) nog eventjes thuis wonen, wat ook wel weer wennen is natuurlijk, maar ja, je kan niet alles hè.
    En dan flink centjes verdienen, zodat jullie een eigen stekkie kunnen creëren.
    Maar dat heeft nog tijd, doe rustig aan, even wennen hier in ons landje en dan op, naar de volgende job!
    Rianne

• 04 Februari 2008 - 20:00

Dick En Agnes:

Hallo luitjes, welkom weer in Nederland ( heerlijk weer hier, ahum) We zijn blij voor jullie dat het een goeie ervaring was, fijn om dit meegemaakt te hebben. Succes verder hier en misschien zien we jullie nog eens. Alles hier gaat verders goed hoor.
    Groetjes van ons en succes met de sollicitaties.
    Dick en Agnes van der Lei
    "Swarovski-Dordrecht".

• 07 Februari 2008 - 19:38

Jos &ron&nick :

Aan alles komt een eind ook aan de reis en alle ervaaringen die je opdoet met elkaar zo leer je elkaar en jezelf wat beter kennen en het leven in nederland gaat gewoon weer door of je nooit bent weg geweest en in nijkerk en raamsdonkveer went het vanzelf wel weer gewoon de tijd voor nemen

• 22 Februari 2008 - 20:38

Suzanne:

Hallo Daisy en Jacco!
    Dat is lang geleden! En wat zien jullie er goed uit! Wel echt een super reis gehad volgens mij! Ik tikte jullie naam in op google en zie hier...!!!
    Volgens mij gaat het super met jullie! Het zal nu wel even wennen zijn hier in het koude NL. Ik snap best als je even terug denkt als je alle foto's weer ziet. Wat ga je nu doen? En samen wonen? Ik zou het leuk vinden om weer eens wat van je te horen!
    Mischien tot gauw via mail of zo!
    Groetjes Suzanne ( je ex-collega uit Heino!)

• 04 Maart 2008 - 19:54

Ron: