The Red Centre - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Daisy Harenberg - WaarBenJij.nu The Red Centre - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Daisy Harenberg - WaarBenJij.nu

The Red Centre

Door: Jacco en Daisy

Blijf op de hoogte en volg Daisy

28 Augustus 2007 | Australië, Alice Springs

Hallo allemaal!!!!

Eindelijk weer n nieuwe update! Jaja, t duurt ff, maar dan heb je weer wat! We zijn ook zo druk! En omdat we nu in the Outback zitten, zijn er geen vele internetcafe s. Maar hier hebben we er weer 1 gevonden, om jullie weer ff bij te kletsen!
Nou, allereerst, voordat ik t vergeet; we hebben nog wat foto s op t vorige bericht erbij gezet. Nou, dat was wat; afscheid nemen bij Lorraine. We wilden allebei eigenlijk niet weg. We hebben t daar zo naar onze zin gehad! Alles was gewoon perfect! Ons huisje, t werk, de mensen, de honden (er was n zwarte mix labrador puppy, Ned genaamd, en dat was mn surrogaat Doerak! Die heb ik toch geknuffeld!!!)!!! Niet hoeven koken, geen zorgen om geld, niet iedere ochtend en avond alles in ons busje te verplaatsen om weer fatsoenlijk te kunnen slapen... We hebben van onze collega s kadootjes gekregen, allemaal zelfgemaakt, omdat de dichtstbijzijnde winkel 250 km verderop is! Echt lief!! We hebben bijna n hondje geadopteerd, niet die ene van t vorige bericht, maar n andere, die bij dit bericht staat. Het is die puppy, die naast Jacco zit. Hij heet Buddy en we hebben t er heel moeilijk mee gehad om afscheid te nemen van m... T was de liefste en leukste en garppigste hond die we ooit bijna gehad hebben! Maar iedereen was heel blij met ons geweest. We kunnen ook altijd terug komen, zeiden ze! En omdat we zulke goeie werkers waren, hebben we n nieuwe accu, die we nodig hadden voor onze bus, kado gekregen van de baas! Echt super relaxt! Jacco is daar mega fan geworden van Johnny Cash!! Inmiddels hebben we 2 cd s van m en horen we m dagelijks zingen over zn Ring of Fire... Oja en we zijn ook nog naar n rodeo gegaan. hebben we ook wat foto s van geplaatst.
Nou, nu dat hoofdstuk echt afgesloten is, zijn we zsm doorgegaan naar Alice Springs. Want we hebben nog tot eind oktober en dan moeten we weer in de buurt van Sydney zijn, want dan verloopt onze Rego, dat is de APK en die moeten we dan vernieuwen. En voor eind oktober moeten we de rest van OZ nog zien!
Dus na n paar dagen zaten we in Alice om vanaf daar naar Uluru (Ayers Rock), Kata Tjuta (the Olgas) en Kings Canyon te gaan. En hebben wij ff mooie dingen gezien!!! We hebben trouwens n bosbrand gezien! Niet echt BOSbrand, maar HEIDEbrand, ofzo...
De eerste dag dat we aankwamen in Kings Canyon had Jacco n verrassing voor me; in plaats van in ons nu benauwde busje te slapen, zijn we lekker poepie sjiek gaan slapen in de spa-de-luxe-suite van t resort!!! Uitkijkend op de Kings Canyon hebben we 4 u zitten badderen met zn 2en... Heeeeeeerlijk! Maar dat hadden we wel nodig, want de weg erheen, was Jacco s nachtmerrie; n enorme bobbelweg van 4 u lang. Dus mijn hoofd was ontilbaar geworden en Jacco s humeur was n donkere onweerswolk met heel veel regen en onweer en windvlagen geworden! Ik heb netjes mn mond gehouden; goed he?! Dus t super size bad was zeer welkom!!! De dag erna hebben we n lange wandeling over de canyon gemaakt (en we hebben de kuifduif gezien, zie foto) en de dag erna zijn we naar Yulara, t mega resort vlakbij Uluru, gegaan. We hebben weer n super mooie wandeling door Kata Tjuta gemaakt en daarna zijn we naar de winkel gegaan om toastjes, brie, tapenade en melk te kopen. Toen zijn we naar Uluru gegaan, hebben we ons stoeltje recht voor de rots gezet en hebben we n mooie zonsondergang gezien, terwijl we lekker zaten te smikkelen!!! Vandaag vroeg eruit, om de zonsopkomst te zien. T is echt super mooi en t is er heel speciaal. Nu zijn we weer in Alice. Net nog ff weer wat gefixt in de auto, althans Jacco; ik heb gekeken. N spanrol en n V-snaar waren kapot gegaan, maar gelukkig konden we gelijk n nieuwe kopen en kon mijn handige manusje-van-alles t maken!
Nou, dat was t weer voor nu. Geniet van de foto s! Hele dikke vette kus vanuit Alice en tot t volgende bericht!!!!

Liefs Daisy en Jacco

• 28 Augustus 2007 - 07:46

Dick En Agnes:

Hoi Daisy en Jacco. Leuke foto's.En het avontuur gaat maar verder met jullie.We wensen jullie nog veel plezier. Bij ons gaat ookn alles goed. Tot gauw. Groetjes van ons allen uit Dordrecht.
    Dick en Agnes en kids van der Lei
    Swarovski-Dordrecht

• 28 Augustus 2007 - 14:44

Mieke:

Hoi lieve alle 2. Het plezier en enthousiasme van jullie spat van het scherm. Superfijn dat alles goed gaat.
    Dikke knuffel,
    Frank&Mieke.

• 28 Augustus 2007 - 15:35

Vos:

Heeee vakantiegangers leven jullie ook nog ja en zo te lezen gaat het best daar.
    Weer mooie fotos ben weer jaloers maar wij zijn ook eindelijk op vakantie geweest en dat was mooie stuur binnen kort als ik de fotos heb wel weer een paar fotos had je die vorige fotos nog gehad? en wat is jullie 06nr daar volgens mij heb ik het verkeerde nummer maar spreek jullie binnen kort weer moet nu weg en heb nog veel meer te melden mazzellllllllll groetjes

• 30 Augustus 2007 - 11:00

Ooooome Wim:

Hallo Kids,

Het klinkt afgezaagd,,,,,maar fantastisch wat jullie allemaal zien en meemaken. En aan jullie koppies te zien genieten jullie er volop van. Gigantisch.
    Deez op de Atlas en jac in de vrachtauto....(een echte Roelofsen....)
    Jullie zullen 'de nacht van Nijkerk'niet echt missen heb ik zo het idee.....

Ontiegelijk veul leut nog en tot het volgende bericht.

Ajuuuuuus van uut Niekark.

Ada, Lotte, Jody, Wim en nog wat lui....

• 04 September 2007 - 11:37

Charlie:

In antwoord op je verzoek (mail)... Ik zal weer eens de site een slinger geven.

Ik ben met moeders naar Gorinchem geweest. Dat verliep alleraardigst... Eerst in de A27-file bij de brug, toen door de regen gelopen, parkeerbon gekregen voor dubbelparkeren (alleen omdat ik zo'n onwijs brute directeurswagen heb, en niet genoeg aan 1 plek heb), om vervolgens in de stromende regen naar de winkel te kijken en zien hoe deze dicht was. Het was namelijk dinsdag.

Dit slaat natuurlijk nergens op en is helemaal niet waar. Ik ben er nog niet geweest en ik heb er ook nog geen gekocht.

Ondertussen heb ik weer een verhaaltje gedaan (nutteloos welliswaar, inhoudelijk desalniettemin).

Ik ga weer aan het werk. Als ik weer wat te melden heb, horen jullie van me.

Groet, Charlie

PS. Succes met werken nog even en daarna een goeie reis.

• 06 September 2007 - 16:22

Tante Nell:

he luitjes van het goede leven,het gaat super goed met jullie als ik dat zo lees,en wat fantastisch dat jullie z'n geweldig afschied hebben gehad.hier gaat alles goed . wij wensen jullie 2tjes nog heel veel plezier en geniet maar lekker door.als wij de foto's kijken worden we wel een beetje jaloers op jullie,nou tot gauw.dikke kus van alle oompjes uit m'schot plus aanhang daaaaag.

• 06 September 2007 - 18:51

Ad En Trees:

Hoi Australiëns, het gaat jullie daar ontzettend goed zo te zien op die prachtige foto's. Wij hebben vandaag een prachtig kunstwerk van je moeder gekregen! Dat heeft ze echt heel prachtig gedaan. Wij zijn er reuze trots mee! Jullie moeten hem als jullie thuis zijn snel komen bewonderen!!
    Wij zijn reuze blij dat het met jullie heel goed gaat. Jullie stralen het van de foto's af!!
    Veel plezier voor de komende tijd en wij wachten op jullie volgende bericht!
    Dikke kus van ons allemaal!!!

• 06 September 2007 - 19:14

Rianne:

Geweldig, wat jullie allemaal meemaken. Fijn dat jullie zo'n leuke tijd hadden daar in Lorraine en zo'n leuk afscheid hebben gehad.
    Vanuit Lorraine naar King's Canyon en Ayers Rock, daarna naar een plaats met een hele leuke naam, Kununura. En nu zitten jullie alweer in Broome. Ik heb het opgezocht op Google Earth.
    Wat een hoop kilometers hebben jullie al afgelegd hè, en er komen er nog veel meer.
    Nu zijn jullie weer aan het leren surfen, hartstikke gaaf! Het is een mooie foto van jou, Dees, je ziet er goed uit. Mooi hoor!
    Wij gaan trouwens ook met vakantie volgende week vrijdag, we gaan lekker met de caravan.
    En we nemen Doerak mee, maar dat hoor je allemaal nog wel.
    Nou, tot "mailens",
    een dikke kus,
    mama

• 07 September 2007 - 13:05

Ron Jos Nick En Hond:

Het was weer fijn een berichtje vav jullie te hebben ontvangen ,er staal een heel verhaal op deezie der site tot de volgende keer en meschien heeft niek dan ook een mailtje geplaatst hij heeft alles alleen nu het aansluiten nog van zijn computer