We zijn er nog steeds... - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Daisy Harenberg - WaarBenJij.nu We zijn er nog steeds... - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Daisy Harenberg - WaarBenJij.nu

We zijn er nog steeds...

Door: Daisy en Jacco

Blijf op de hoogte en volg Daisy

21 Juni 2007 | Australië, Airlie Beach

Ja ja, we zijn nog steeds in Airlie Beach! En willen jullie aub niet zoveel zeuren dat we de site moeten vernieuwen! Weten jullie wel niet hoe hard wij werken hier?! We hebben zo wat geen tijd om achter de computer te springen. We zijn overdag hard aan het werk in het hotel. (Zie foto s.) By the way, er staan ook wat foto s met onze collegas en bazen hieronder. (Ook een hele mooie foto van een zeilboot. 74 Islands staat er op. The Whitsunday eilanden, waar we nu zijn, staat bekend als een stukje paradijs op aarde. Alles bij elkaar zijn het 74 eilanden, vandaar het zeil van de boot!). Maar anyway, onze bazen gaan weg. Heel jammer, want t zijn hele leuke mensen. Dus we hebben n klein feestje gehad en n grote barbecue! Ik heb geleerd hoe ik loempias moet maken!!! Dus. s Avonds werk ik (Daisy) in KCs, n steak/seafood restaurant/bar (staat n foto hieronder). Super gezellig en leuk! Tis ff wennen, aan alle vreemde drankjes en bieren en wijnen, maar het gaat steeds beter. Jacco heeft een beetje problemen gehad met werk zoeken, want ze hebben liever een waitress dan n waiter. Hij heeft een paar dagen bij Spicy gewerkt, een Thais restaurant (staat ook op een van de foto s). En zaterdag gaat hij bij hun concurrent werken. Hopelijk kan hij daar vaker werken.
In onze vrije dagen (die ons heilig zijn!) hebben we een vogelkooi gebouwd voor de vogel van onze collega. Ze was verhuisd (de collega) en haar vogel zat in n piepklein kooitje (zie foto van vogel in piepklein kooitje!). Dat vonden we zo zielig, dat Jacco hout geschooid heeft bij n construction site, we materialen hebben gekocht en een machtig mooie vogelkooi hebben gemaakt!!! Met echte boomstammen en alles!! (Wederom: zie foto.) Daartussen heb ik een supermooie sjaal gebreid!!! (Staat er ook bij.) En hebben we weer van allerlei vreemde, grote, enge, mooie diertjes gezien (je weet wat ik wil zeggen; zie foto s). En we hebben ook wat kiekjes geplaatst die jullie misschien wel willen zien, van onze Tarago... O, die gaan we binnenkort opknappen! Hij gaat binnenkort door de keuring en zoals tie er nu uitziet, komt tie er niet doorheen. Dus gaan we m helemaal mooi maken. We hebben schuurpapier, plamuurspullen, verf en van alles gekocht en als we klaar zijn, is tie helemaal poepie sjiek!!! De overige foto s zijn van ons, wat dingetjes geprobeerd op Jacco zijn nieuwe camera... Ja, hij heeft een nieuwe! Een hartstikke mooie en hij is er super blij mee!!! En die foto s met die frames er om heen, zijn dus met zijn camera gemaakt! O ja, en heb je die mooie enkelbandjes van mij al gezien! Die heb ik hier in een kralenwinkeltje gemaakt! Zie je ook wat er op staat?! Leuk he?! Maar dat kralenwinkeltje is echt de uitvinding van de eeuw!! Voor mij althans. Ik heb al kettinkjes, armbandjes en enkelbandjes gemaakt! Superb!!!!
We hebben ook nog wat foto s erbij staan van onze Airlie vriendin Stacey en haar vlam Laucey. Ze is nu weg, werken in n ski resort. Maar we hebben wel goed gestapt met haar, vandaar dat we haar ff op onze site moesten zetten!
Nou, welke foto s staan er nog meer?! Natuurlijk nog n foto van 'onze' possum. En Jacco aan het klussen aan de auto van een collega van ons. Ze had 5 liter te veel olie in haar auto gegooid, omdat ze dacht dat hij lekte. Wat een moeite hebben we gedaan, meer om haar te overtuigen dat ze er niet zo veel in moet gooien. Uiteindelijk bleek dus dat heel haar auto helemaal niet lekte. Maar voordat ze dat eindelijk aan nam van ons (lees: Jacco), had ze er nog een paar liter in gegooid!!!
En natuurlijk ons eerste huisje, onze caravan! Kunnen jullie even zien hoe wij hier leven. Al zijn er nu wel blij dat we een dak boven ons hoofd hebben. Vandaag is de koudste dag uit de geschiedenis van Airlie. Het is 12C... We lopen al n paar dagen met een trui. We zitten te duimen voor goed weer, want we willen weer ons tintje terug!!!
Nou, nu weet ik het even niet meer. We zijn druk druk druk met geld verdienen. We weten nog niet hoe lang we hier blijven, maar we weten al wel dat we er korter blijven dan gepland! We willen weer gaan reizen en genieten, in plaats van hard werken. Dus, de chips smaakt goed, kleren zijn goedkoper, de drank smaakt hetzelfde en we willen hier een auto kopen (asociaal goedkoop hier!!!).
Verder weinig nieuws en anders horen jullie het zo snel mogelijk weer!!!

Heel veel liefs, we missen jullie allemaal (ook de frikandellen speciaal) en een dikke vette kus, die jullie allemaal krijgen als we terug zijn!

xoxox (hugs and kisses) Daisy en Jacco

• 21 Juni 2007 - 07:31

De Andere Charles:

Goed om te lezen dat t goed gaat. T is natuurlijk wel de gezelligste plek aan de hele kustlijn! Heb je al patent op het design van t vogelhuisje??? Have fun!

• 21 Juni 2007 - 17:05

Jan En Ada:

Hoi Jacco en Daisy
    Prachtige foto's, ik vindt het zo super voor jullie . Een machtige belevenis , Het is ook harstikke leuk om jullie site te lezen , jullie te volgen met wat jullie zoal beleven . Een heel fijn weekend en een hele dikke knuffel van ons . Jan en Ada

• 23 Juni 2007 - 16:12

Joost:

yo

ziet er gelikt uit man vette foto's!!
    zo te zien nog goed naar jullie zin.

wie zijn al die vrouwen jacco??
    geen baarden hoor??hahahhaha

grt uit leusden

• 24 Juni 2007 - 18:57

Ad, Trees, Boy En Ga:

Hoi Daisey en Jacco,
    Wij zijn eigenlijk wel een beetje jaloers op jullie. Mocht er trouwens een chefkok rondlopen met veel praatje, stuurt hem dan maar eens naar R'veer, dan zullen wij hem eens laten broeklopen!! Met Doerak, Boy en Gabber gaat het super!! Gabber heeft inmiddels 2 bekers in wacht gesleept! 1ste prijs met de aanlegproef en een 2de prijs voor zij exterieur van alle dsk jonge honden. Verder met ma, pa en Charles jr. gaat het ook goed, zo wij dit in kunnen schatten. Daisey het is hier wel een beetje veranderd, maar dat zul je als wel weten. De weg is open!
    Jullie zijn weer een beetje van ons op de hoogte, groetjes en dikke kussen van ons!!

• 25 Juni 2007 - 17:56

Tess :

heeeey
    alles goed ????
    volgens mij hadden jullie niet verwacht dat je nichtje er in zou scrijven of wel?
    nou in iedergeval ik schrijf er toch in
    mooie foto`s hebben jullie gemaakt en vooral die foto mee die palmboom vin ik er leuk hahaha nog veel plezierrr met jullie mooie reis.

-xxx- doeggg
    je nichtje tess

• 27 Juni 2007 - 18:07

Dick En Agnes :

Hoi Daisy en Jacco,hier een berichtje uit Dordrecht(Swarovski)Je hebt al heel wat meegemaakt,maar jullie vermaken je wel.Prachtige foto's trouwens.Bij ons alles goed.Agnes pas in het ziekenhuis gelegen(niet ernstig hoor),paar weekjes thuis rust gehad. We willen jullie ook bedanken voor de kaart,echt een verrassing.Heel attent vonden we dat.Reis naar Wattens(swarovski)was ook heel gezellig en prachtig weer gehad.Klanten hebben het enorm naar hun zin gehad.
    We zijn ons aan het voorbereiden voor onze 25-jarig huwelijksfeest,jammer dat je niet aanwezig kunt zijn.We vieren het 1 september a.s.Spannende tijd. Met de kids gaat ook alles goed.Natasja woont sinds een maand samen met haar vriend en Erik heeft ook nog steeds dikke verkering. Blij dat alles goed met ze gaat.Erik moet binnenkort in Amsterdam stage lopen in het Okora-hotel.Wordt spannend voor hem.Half jaar in Amsterdam en misschien 2e half jaar in Kurhaus in Scheveningen.En dan hopelijk zijn diploma. Dus zoals je ziet loopt alles hier door.We wensen jullie nog veel en avontuur en we lezen regelmatig jullie mail.Groetjes en kus van ons.
    Dick en Agnes van der Lei
    Swarovski-Dordrecht

• 29 Juni 2007 - 09:16

Maaike:

Dag schatjes!!!
    Gelukkig bevalt het zo te horen nog steeds! Dieren zijn wat mij betreft redelijk herkenbaar aangezien ik vaak achter Animal Planet zit, hahaha. Maar niets is zo leuk dat in het echt te zien. Jammer van het weer op het moment maar alles is beter dan regen eind juni, zoals hier.
    Fijn dat jullie toch wat hebben laten horen, je weet maar nooit he.
    Hopelijk tot snel schrijfs, en geniet!!!
    dikke kus voor jullie....

• 01 Juli 2007 - 10:19

Ron En Jos&nick:

de vakantie van ons komt nu ook steeds dichterbij en nick gaat dinsdag 2 jullie voor twee dagen op een soort van schoolkamp maar ze nemen zooi mee voor een heele week .PF en hetty zijn samen met cor en peter naar ibitsa vertroken en ardi moest thuis blijven.Jans en paul gaan ook op vakantie voor 10 dagen naar rosas in spanje en zo word het steeds stiller bij ons in nijkerk .Het weer begint ook steeds minder te worden dus maar goed dat wij naar spanje gaan naar de zon hoop ik.Dan voor billy the kid en zijn amazone een paar zeer fijne dagen op de rug vaan het paard met aangepaste zadel pijn tot h0res

• 04 Juli 2007 - 16:02

Vincent:

Voor de thuisblijvers.. De nieuwe DVD's van Jacco en Daisy's avonturen zijn bijna klaar. Ze staan al op me PC maar lukt niet om ze te branden. Dus zal vanavond op de PC van me vader proberen. Dus als het een beetje meezit zijn ze morgen of overmorgen klaar.

Groetjes Vincent...