We zijn weer vrij!!!! - Reisverslag uit Croydon, Australië van Daisy Harenberg - WaarBenJij.nu We zijn weer vrij!!!! - Reisverslag uit Croydon, Australië van Daisy Harenberg - WaarBenJij.nu

We zijn weer vrij!!!!

Door: Daisy en Jacco

Blijf op de hoogte en volg Daisy

05 Juli 2007 | Australië, Croydon

Jeeeeeeeeeee!!!!!

En eindelijk zijn we weer vrij!!! Nadat onze oude bazen bij Vista weg waren gegaan en we de nieuwe hadden leren kennen, vonden we t eigenlijk al wel welletjes geweest. Maar ja, ff volhouden; er moet toch geld op de plank komen! Maar nadat Jacco zo aan t worstelen was om aan n avondbaan te komen en t niet lukte, omdat die 'leuke' Thai zn nieuwe werkgevers vertelde dat hij helemaal niet goed werkte (wat n grove leugen is!), lukte dat ook niet meer. En nadat ik (Daisy) ontslagen werd bij KC s (de chefkok was n vervelende arrogante man en hij schold iedereen uit, als hij er zin in had. En omdat je eigenlijk netjes 'Yes Chef' moet zeggen, als tie flipt en ik dat niet zo goed kan, lagen wij elkaar niet zo [understatement]. Toen heeft hij besloten dat hij me maar liet ontslaan), waren we t zat! Nog geen week later, hadden we onze baan bij Vista opgezegd, onze eerste huisje op Flame Tree Caravan Park opgezegd, afscheid genomen van onze collega s, nog wat dingen aan geschaft en gegaan!!!
Na Airlie zijn we naar Townsville gereden en eigenlijk wilden we zuinig aan doen, maar toen kwamen we er achter dat we vlakbij Magnetic Island waren. N super mooi eiland, 8 km uit de kust van Townsville. Daar moesten we natuurlijk heen!! Dus hebben we n huisje geboekt in n wildlife park en n paar excursies. We zijn op n tour gegaan in dat wildlife park. Hebben n koala, zoutwater krokodil en n python vastgehouden. Echt cool!! O, en heel veel regenboog lorrikieten gevoerd!! We hebben voor n dag n 4WD autootje gehuurd. Heel t strand omgeploegd, tot we weg werden gestuurd... En de dag daarna zijn we gaan paardrijden. Door de bossen en in de zee! Hoe vet klinkt dat?!! Jacco s paard heette Honey en de mijne Toffee. Honey was n beetje springerig (lees: steigerig) en de mijne niet vooruit te branden (lees: lui). Maar al bij al was t n leuke ervaring, min de ontiegelijke spier- en zadelpijn die we er aan over hebben gehouden!!!
Na Magnetic Island zijn we nog wat noordelijker gereden en vervolgens de Outback ingereden. T enige wat we nu nog zien, is 1 lange weg, met bomen, gras en af en toe n road kill langs de kant van de weg. Ze hebben hier zoiets als n road train. Dat is n vrachtwagen van wel 50 m lang (ik overdrijf niet!). Als zo n ding aan ziet komen, moet je ZSM aan de kant, helemaal in de berm gaan staan, want hij rijdt dwars door je heen! We zijn al door iedereen gewaarschuwd, dus we zijn heel benieuwd. Maar omdat t maar 1 weg is, zonder tussenlijn of vluchtstrook, moet dat nog grappig worden, als we verrast worden door zo n ding! Maar not to worry, we letten op!
Vandaag zijn we gestopt in Croydon. N klein plaatsje, maar dat zijn ze allemaal hier. We waren al helemaal verrast toen bleek dat ze internet in dit plaatsje hebben!!!
Dus, dit is de info die we nu weer ff voor jullie hebben. Tot de volgende keer maar weer! En hou ons op de hoogte met smsen en verhaaltjes op deze site!

Dikke vette kus en veel liefs, Daisy en Jacco

  • 05 Juli 2007 - 13:05

    Maaike:

    Ik zie er een foto tussen staan recht uit een vakantiefolder. Ik mag hopen dat je die zee bent ingedoken!! Vet hoor. Leuk zeg al die diertjes, jammer als je ze naast de weg ziet liggen. Nou wees blij dat je daar weg bent, zo te horen was het niet veel soeps, na t arriveren van jullie nieuwe baas/bazen.
    Dikke kus, tot mails...

  • 05 Juli 2007 - 18:34

    Chef Vakkenvuller:

    Wat een mooie dieren hebben ze daar, alleen de slakken zijn wel errug lelijk! Je moet inderdaad uitkijken voor die road trains, die heb ik wel es op een filmpje gezien en die stoppen echt nergens voor. Dan hebben we een platte dirk und ludwig en dat is nou ook niet echt gaaf. Nou ja, leuk dat jullie weer on the road zijn, werken=nietgaaf en dat kun je in NL ook.
    Gr en X van Maria Huisvlijt en Chef Vakkenvuller.

  • 06 Juli 2007 - 10:19

    Emmelie En Olga:

    hoi hoi hoi,
    jeminee wat zijn we jaloers. Beter dat jullie weer op weg zijn. Zorg dat je niet teveel heimwee krijgt want hier is het ook stom. Het regent heel hard en de lucht is donker. En het is juli boehoehoe. Ook moeten we heel hard werken en zijn we echt toe aan vakantie. Emmy is bijna geslaagd jeuheu. En olga wil weer en andere baan. Jeuheu.. nee hoor valt wel mee. Ik wil eigenlijk gewoon nooit meer werken en allemaal leuke dingen doen. Ben (olga) afgelopen weekend als vrijwilliger meegeweest voor kinderen waarvan de ouders wat hebben. Was echt super vet, maar nu wil ik dat altijd doen... Emmy vind arie nog steeds lief en werkt nu full time bij de macdonaldsbakjesfabriek. Lekker hoor. Verder wil ze eigenlijk niks vertellen over zichzelf. Echt mooie foto's trouwens weer. Nemen jullie een koala mee voor in de achtertuin?. morgen gaan wel lekker verregenen in me ouders achtertuin!!! Wanneer komt de volgende dvd uit? kan ik die halen... Nou dikke vette pakkerts uut niekark en we love u!!! veel spass daaaaag xxxxxxxx

  • 08 Juli 2007 - 11:44

    Mirjan:

    hoooooooooooi,
    Heb ik een heel verhaal gemaild gaat het weer eens niet goed, of je krijgt hem 2x en anders hoop ik dat deze lukt haha.
    Tjonge jonge ik ben echt jaloers op jullie!!! Wat hebben jullie het leuk. De natuur en de dieren (op de spinnen na).
    Echt geweldig, wat moeten wij dan terug mailen. Ja,het is nog steeds leuk op mijn werk en nee daar beleven we geen avonturen. Het weer hier is zwaar kut, het is juli maar als je zegt oktober dan geloof je het ook. Veel regen, de mensen die in Nederland op vakantie zijn regenen uit een tentje weg. Maar wij gaan lekker over 2 weken naar Turkije. Nee niet naar Frankrijk met onze vouwwagen maar naar een lekker commercieel hotel met alles erop en eraan.
    Je zus is zaterdag naar Spanje vertokken. Ik mis haar nu al, net zo als ik jou erg mis. Gebeurd me gedurig dat ik op straat loop en naar een vent zwaai en dat ik later denk o fuck dat is Jac heel niet. Ja ja een beetje blond maar het is me al echt een paar keer gebeurd.
    Nou heb nog maar veel plezier, lief zijn voor elkaar en love you so much!!!!
    Dikke kus van Mirretje

  • 12 Juli 2007 - 19:25

    Trees.....en Ad:

    Hartstikke bedankt voor jullie kaartje!! Heel mooi op tijd (12 juli)en mijn verjaardag kan nu niet meer stuk!!
    Prachtige foto's weer, om jaloers van te worden!! Als ik Ad maar 'ns zo gek kon krijgen!!
    Gisteren heeft Ad Doerak uitgelaten, omdat Charles moest werken. Femke is ook meegegaan, dus jullie pa is zijn vriendinnetje kwijt, alhoewel ....., wij hebben geen Doerak!! Het gaat heel goed met hem!! Kijk goed uit en tot de volgende keer!!
    Dikke kus en knuffels van Boy en Gabber!!

  • 18 Juli 2007 - 18:35

    Paul En Vera:

    Hallo Jacco en Daisy,

    Wat een fantastische reis maken jullie, echt onvergetelijk!! We hebben jullie adres van oompie Willem en we hebben genoten. Laat je niet bullyen door die baasjes daar gewoon gaan meppen dat zijn ze wel gewend. Het is tenslotte van oudsher maar een eiland waar ze alle criminelen op dumpten, een soort Texel maar dan anders zeg maar. Wisten jullie dat Willem nog steeds in het bezit is van een paar elastieke beentjes en dat wij vermoeden dat zijn recentelijke hoogtetraining daaraan heeft bijgedragen? Echt John Travolta is er niks bij. Er is geen dans die hij niet onder de knie heeft. Fantastisch gewoon!! En oh ja, Jacco, niet om het een of ander maar je wordt wel zo ongeveer aan het eind van dit jaar terugverwacht. Dan wordt ons huis namelijk opgeleverd en moet er nog het een en ander geknutseld gaan worden. En WIJ zijn wel hele lieve bazen, wij hebben zelfs ook koalabeertjes!! Alleen zijn ze wat kleiner en staan ze nogal euh ja .... stil zal ik maar zeggen. Bovendien moet je eerst door de keuring komen van een driejarig opstandige peuter alvorens die aan te mogen raken. Maar dat zal wel geen probleem worden, denk ik. We wensen jullie nog heel veel plezier toe op jullie wereldreis want hier in Nederland missen jullie niks hoor!! En oh ja, tip voor jou Daisy: mochten jullie ooit oog in oog komen te staan met een Hells Angel die een pistool gericht houdt op een model, laat Jacco, ik herhaal, laat Jacco er dan onder geen beding tussenspringen!! Echt levensgevaarlijk en de gewoonste zaak van de wereld daar. Klopt dus toch dat van die criminelen.

    Hey Mates,

    De groetjes en het ga jullie goed daar in den Vreemde:

    Vera en Paul

  • 22 Juli 2007 - 10:47

    Ron En Jos:

    he we hebben een berichtje op deezie der site neergezet.We dachten dat doen we effe voordat we op vakatie gaan.Het beste op de farm

  • 26 Juli 2007 - 20:56

    Vincent:

    Hey farmers... Ben je al geiten aan het melken Jacco? en Daisy op de tracktor. Zie het al zo voor me.. Nou Jacco houd de eer hoog als Niekarkse boer. Ik dacht dat jullie helemaal afgezonderd waren en echt down-under. Krijg ik gelijk een mail dat niemand reageert! Je weet he uit het oog uit het hart. HAHAHA grapje hoor. Hoop dat jullie je goed vermaken en nog wat extra poen verdienen op de cattle farm. Lekker koeien opdrukken met je pick-up. Morgen nog 1 dagje werken en dan urluab voor 3 weken. Zondag ga ik met Jits naar Espanja voor zon zee en goedkope wijn. Wordt tijd ook want lijkt hier wel herfst. Jullie missen niets aan deze zomer... Behalve mij dan natuurlijk. Nou ik ga dus ook een tijdje down-under en zal ook geen mail lezen dus als jullie nog iets kwijt willen tot SMS....

    Groetjes,


    Vincent

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daisy

Hallo, hier onze weblog. Hier kun je al onze verhalen en avonturen lezen! Heel veel plezier en vergeet geen berichtje achter te laten als je weggaat!!!! Groetjes Daisy en Jacco

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 18926

Voorgaande reizen:

25 Januari 2014 - 16 Februari 2014

Avonturieren in Costa Rica!!

18 Maart 2007 - 22 Januari 2008

Australie - Nieuw Zeeland - Azie

Landen bezocht: