Waarom werken? deel II - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Daisy Harenberg - WaarBenJij.nu Waarom werken? deel II - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Daisy Harenberg - WaarBenJij.nu

Waarom werken? deel II

Door: Daisy en Jacco

Blijf op de hoogte en volg Daisy

20 Mei 2007 | Australië, Airlie Beach

Dit keer omdat we t leuk vinden!!

We werken nu in het Whitsunday Vista Resort in Airlie Beach. Jacco is manusje van alles en ik ben schoonmaakster! We hebben echt relaxte bazen en wonder boven wonder verdienen we best aardig! Vooral de weekenden zijn n feest om te werken, want dan verdienen we nog meer! En we hebben ons al opgegeven om te gaan werken op alle public holidays, want dan verdienen we zelfs $37 (before tax) per uur!!!! Ja ja, we worden nog rijk hier!
We hebben ook al na zitten denken hoe lang we hier moeten werken, zodat we genoeg geld hebben voor de rest van de reis. Want we blijven hier gewoon zitten totdat we genoeg gespaard hebben en dan werken we niet meer! Als alles goed gaat en we geen problemen meer krijgen met de auto (wat onmogelijk is, want t is n oud barrel!), blijven we hier tot september. Zoveel mogelijk werken (we willen ook nog na avondbaan zoeken, afwasser of serveren in n restaurant), t liefst in t weekend werken (!), weinig opmaken en goed sparen! En dan gaan we de rest van Australie ontdekken, vervolgens Nieuw Zeeland en dan Azie!!!!

Airlie Beach is echt DE plek om rond te hangen als je in je 20s zit, de wereld wilt ontdekken en geniet van t leven!!! T is hier elke dag feest en de winkels en bedrijven die hier gevestigd zitten, richten zich alleen maar op jonge mensen! Je hebt n groot zwembad hier, die The Lagoon heet. Alleen maar bruine mooie mensen. De zon schijnt hier elke dag, ook al is t winter (!!). Omdat we nu voor langere tijd werk hebben, hebben we besloten dat we n caravan huren, in plaats van elke dag in en uit ons campertje te kruipen. En we hebben er toch 1!! Gigantisch groot, met n mooi bed, tv, koelkast en vriezer... Wat n luxe! Plus heel veel huisdieren! Spinnen, harige rupsen, n klein slangetje en onze favoriet; de possum!

We zijn dus lekker bezig hier! Beetje werken, hopelijk binnenkort nog n beetje meer! Als we op tijd klaar zijn, plompen we nog even t zwembad in en als we zin hebben, pakken we s avonds n Corona en n Baileys!

Nou, voor iedereen die t nog wilde weten, we genieten enorm en we hebben t hartstikke naar ons zin... Al moet ik zeggen dat als we iedereen aan de telefoon horen, we jullie toch wel missen, hoor! Maar nu zitten we hier nog goed, dus jullie moeten nog even wachten! Bereid je er maar op voor, dat we misschien nog langer weg blijven, want n jaar is definately te kort om aan deze kant van de aardbol te vertoeven!!!!

Hele dikke vette kus en knuffel aan iedereen die we lief vinden. We miss you very much, but we can handle it!!! Love you from the both of us, see you soon and lots of kisses, Daisy en Jacco