kloontje en luutwieg op reis - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Daisy Harenberg - WaarBenJij.nu kloontje en luutwieg op reis - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Daisy Harenberg - WaarBenJij.nu

kloontje en luutwieg op reis

Door: Jacco en Daisy

Blijf op de hoogte en volg Daisy

15 November 2007 | Nieuw Zeeland, Wellington

zo de was zit er weer in.
het is nu donderdag 15 nov,10 over drie s middags en we zijn net terug van het zalmvissen.
ik het er eentje gevangen en die gaan we vannavond is even meester maken!

ons laatste verhaal was geloof ik van
auckland en ik heb weer allemaal nieuwe dingen te vertellen.
we zijn helemaal op het noordelijkste puntje van new zealand,en als het er heel mooi weer is dan kan je heel ver kijken,maar dat geluk hadden we niet,wat wel mooi was was dat het heel hard stormde en dat heeft ook zn charmes.

van uit het puntje zijn we naar beneden getrokken om naar een oeroud bos tegaan en daar hebben we toch vette bomen gezien.
sommigen hadden een omtrek van 17 meter
en waren ongeveer 2500 jaar oud,moet je nagaan die hebben gewoon alle pleurus zooi overleeft..

nog lager gekomen en nog steeds hondenweer kwamen we aan bij een plaatsje waar ze buiten baden hadden,
maar heel warm en dat kwam door de warm water bronnen van onder de grond vandaan.
ze begonnen van 35 gr tot 48gr maar die was veul te heet voor onze poepert,
wat ook relaxt was dat ze een bioscoop bad hadden en ze draaide de film weg in 50 seconden je weet wel..
die af gekeken snel naar het restaurant gesnelt en gevraagt om wat eten want het was al 20.30 en we hadden toch hongert,en wat zei die vrouw,,,we are closed..wattttt,ze zag onze hongerige gezichtjes en bood ons wat noodles aan en wat koeken en natuurlijk wat brood..haha bijna een gratis maal bij elkaar geschooit..tis maar goed dat ze onze campert niet heeft gezien..

ik heb trouwens ook mijn vaste gids mee op reis en ze heet kloontje.
ze brengt ons overal. zo bracht ze ons ook weer naar de grotten van waitomo.
dat waren grotten van duizende jaren oud en daar waren natuurlijk allemaal stallagtieten en natuurlijk ook stallagmieten,je kon het al raden voor de kenners.
in deze grotten hadden ze ook iets heel speciaals,maar daar moesten we wel heel stil zijn.
in een bootje geklommen in een onder grondse rivier op een heel donker plekje zagen we heel veel blauwe lichtjes boven ons hoofd en al varende zagen we er duizende.
het waren glowwurmen echt super gaaf om te zien en om dat iedereen ze smoel hield was de sfeer nog veel mooier..

oja dit hebben we ook nog gedaan,ze noemen het een thermen gebied en je hebt daar allemaal gassen die vanuit de grond omhoog komen en dat ruikt lekker dat wil je niet weten.
het mooie er van is dat het allemaal een andere kleur heeft bv heel fel groen of rood.ze hadden er ook een soort gat in de gront en dat noemde men een geiser,
ze zeiden dat tie elke dag om kwart over tien begon te spuiten,en kloontje en ik zaten al te denken hoe doet tie dat dan met de zomer tijd..
maar we kwamen er gauw achter.
want om 10.15 kwam er een lulletje rozenwater aan lopen met het verhaal dat er onder de grond 2 kamers zaten. de onderste was 170gr en de bovenste nog geen honderd.
maar als hij het stuk zeep dat tie in ze handen had in de geiser gooide dan mengde de wateren in de kamers samen en dan begon die te spuiten tot soms wel 20 meter hoog..

we hebben ook nog geshopt til we dropt.
hele mooie outdoor kleding..

en we hadden trouwens ook nog vies geluk met onze ticket die wouden we verplaatsen naar 13 dec maar de vluchten
in december zatten natuurlijk al lang vol,,daar hadden we even geen rekening me gehouden.
wij balen,maar naar een paar dagen geregel een een paar honderd pleur meer voor een stoel hebben we het toch weer voor elkaar gekregen..

je kent vast wel het verhaal van de lord of the ring;
daar lopen ze over die mooie bergen en vulkanen.
dat leek ons een geweldige trip,dat gaan we doen zeiden we..
het was wel 8 uur lopen maar dat ging wel goed komen.
sochtens om 7 uur werden we dan bijde camping opgepikt.
het was verdomme koud jonge het leek wel winter en in de verte konden we ook sneeuw zien op het topje van de berg..
een uur gewacht want de bus had enige vertraging..
aan gekomen bij het begin van onze trip op 1100 meter hoogte was het hartstikke druk jammer genoeg,want ik loop liever alleen met me gids kloontje.
hetwas nog 19km lopen en je moest ook weer optijd aan de andere kant van de trip zijn want daar werd je dan weer opgehaalt.
de trip begon heel makkelijk met af en toe een stijgingetje,tot dat we bij ;the devills stairway; aan kwamen dat was me een klauter jonge,het was zeker een goed uur steil omhoog zonder een pad,echt gaaf maar zeer vermoeiend.
en elke keer dachten we dat we aan de top waren maar mooi niet.
nou naar dat devilse gebeuren habben we even een breakie gedaan en toen kwamen we gelukkig op een vlak stuk en dat was vet he,
weliepen naast een vette vulkaan in de lord of de rings heet tie mount doom,,voor de kenners,,
maar in de verte zagen we alweer dat we aan de bak moesten want daar moesten we weer een keer een vette klim maken.deze was wat makkelijker als de eerste maar ook geen lachertje..we hoorden in 1 keer een hard geschreeuw 50 meter onder ons en er werd om een dokter geschreewd.al snel kwamen er wat mede klimmers naar toe gerend en een was er blijkbaar een dokter.
wij zijn door gelopen maar hebben ons de heele weg afzitten vragen wat er was gebeurt natuurlijk..wij hebben de trip zonder enkele verwondingen gehaald het was een zeer vermoeiende zware trip,maar we hebben zo veel mooie dingen daar gezien en zal het zeker vaker willen doen.
maar ik weet wel dat ik de volgende keer op de rug van een donkey ga..
op de camping aangekomen zag ik die vrouw die naar die kerel op de berg toe liep,en ik vroeg aan haar of het ernstig was.
ze begon te huilen en zei dat hij was dood gegaan ze had van alles geprobeerd maar het had niet geholpen..ja wat moet je er van zeggen he,tis triest..
daarom pak gewoon jullie spullen en boek een ticket naar new zealand en kom lekker met ons vakantie vieren,want je leeft maar een keer!!!!

nou lieve kijkbuis kinderen ik hoop jullie weer even op de hoogte te hebben gestelt.
en ik moet zeggen dat kloontje en ik wel steeds meer over thuis en vrienden beginnen te lullen en dat betekent dat we jullie nog meer missen dan in den beginnen..

nou laat even wat van gullie horen en tot snel allemaal..

• 15 November 2007 - 17:30

Zus:

jajajajajajaja weer de eerste, kun je toch zien we er het meest b=van jullie houdt hahahahahahahah

• 15 November 2007 - 20:46

Andre En Tinette:

he he eindelijk een reactie van ons !! weer super mooie foto,s deze keer de landen worden ook steeds mooier hier is ook alles oke tinette is nu alweer 24 weken zwanger spreek jullie later weer nog veel plezier daar mazzel !!

• 16 November 2007 - 17:31

Lombok:

Hey Frodo Baggins en Bilbo Baggins,
    Hoe is het nou met jullie lelijke grote harige voeten??
    Volgens mij wel vet avontuurtje daar. Wel weer bizar dat er 1 het leven laat bij de highway to hell. Ben nog steeds beetje jaloers op die mooie uitzichten maar gun het jullie toch wel hoor. Als jullie oooooit weer terug komen zullen jullie een hoop te vertellen en te laten zien hebben.

Groetjes en x

Smeagol

• 17 November 2007 - 09:08

Ferry:

ha broer.alles goed daar?ben via via bij je site terechtgekomen en vind t wel raar om je weer te zien....veel plezier en ik laat gauw nog wat horen.groeten van je grote broer.

• 17 November 2007 - 09:25

Lotte En Oma:

Hoooi!!

Hoe is tmet jullie??
    mooie foto's hoor! Heeel veel plezier nog en tot sinas!!!

Dikke kus lotte en oma!!

• 17 November 2007 - 11:47

Ron Jos Nick Rest:

hallo met de andere kant we zien dat jullie weer wat meer tijd voor je zelf hebt en om leuke dingen te ondernemen ipv te werken want dat kun je nog lang genoeg en natuurlijk begin je ons te missen dat heb je meestal bij gezellige familie,s allen een beetje jammer dat jullie meestal s,nachts gebeld worden maar ja dan is de verrassing groter.Jullie zien er wel erg gelukig uit met z,n twee,n en dat is zeer fijn om dat op de foto,s weer terug te zien en het was weer een prachtige foto opnames die jullie gemaakt hebben tot horens je aller beste vriend moeder en kleine broertje van 15 jaar

• 18 November 2007 - 19:50

Nick Je Andere Breur:

eyj nog precies 100 dagen en dan ben je weer in NL!!!:) je komt dan weer in het koude kikkerlandje en dan sla je net weer de winter over.....ik krijg dan een dag vrij van school en kom je persoonlijk een pak slaag geven...heb je lang niet gehad....van mij dan.
    ik heb er nu al zin in...nou tot 26 februari 9:30..
    aju

• 18 November 2007 - 21:33

Bryan & Dorianne:

Hej lieve mensjes! Zo, jullie zijn aan het genieten zo te zien! Foto's zien er fantastisch uit, jullie maken veel mee zeg!
    Hier in Niekark gaat het ook goed, wel koud, maar z'n gangetje..
    Veel plezier, lekker genieten en zullen jullie site nu wat vaker gaan bekijken! Liefs van Bryan en Dorianne

• 20 November 2007 - 19:02

Opa Hein En Jopie:

jac en days bedankt voor de kaart ik ben trots op jullie dat jullie zo ondernemend zijn,en we wensen jullie veel gezondheid toe en breng vooral een liter voor die ouwe mee drank of zo en van biede een kus en een behouden thuisreis en een stevige zoen voor jullie beiden van ons pa vraagt of jullie nog met elkaar spelen

• 20 November 2007 - 19:11

Je Moeder:

hooi hier een berichtje van je moeder ik was net jje tel nr aan het opschrijven en lees nu op je berichtje dat je hem alweer kwijt bent.nou daarom maar eff zo contact nog bedankt voor je lieve lieve brief ik was geheel en al onder de indruk snik snik ik hoorde dat je 26 ferbr thuis kwam nog effe de kiezen op elkaar en vooral de feest dagen geniet er nog maar even van jullie ongelovige reis mooije het is om voor je er erg in hebt.dikke KUSSEN je moeder

• 20 November 2007 - 19:49

Chantal Bouwman:

Hallo,

Jeetje wat een gave foto's zeg!! Jullie genieten wel zo te zien. Hier alles oke, wij Fab en ik zijn ondertussen getrouwd en eind december verwachten we ons tweede kindje. Ja zo mis je nog eens wat in nog geen jaar tijd! Geniet nog lekker en spreek je vast snel weer!
    Dikke kus vanuit Nijkerk xxx

• 28 November 2007 - 10:09

Joost:

en jajaja weer een topverhaal!
    en wecco is je haar er vanaf gestormd?
    vette geisers daaro! ken je er niet eentje meeneemen voor me nieuwe huisje!

ps tip hou je telefoon goed vast he?

have fun de laatste 100 dagen

greetz uit het grijze leusden

• 01 December 2007 - 12:47

Sint & Pieten:

Ha die 'weg'blijvers,
    tis 1 dec 2007 en we vieren vanavond Sinterklaas,
    Jullie zijn er dus niet bij , helaas,
    we zullen jullie surprises missen en uiteraard ook jullie gedichten,
    de hatelijkheden onderling tussen neven en nichten,
    Sint groet jullie vanuit het kille Holland alhier,
    we verdrinken ons verdriet wel met een apfelkorn of een bier.

veel liefs kinderen. De Sint & Pieten.

• 04 December 2007 - 19:28

Ron &jos :

het avondje is weer voorbij en iedeeen is reuze blij allemaal een cado gehad en dat was dat een paar zijn weer op hun nummer gezet meschien dat het ze de volgend keer wat belet dat was de sinter klaas avond weer op naar de kerst en dan hebben we het meeste weer gehad en zijn we al weer snel opweg naar het nieuwe jaar

• 06 December 2007 - 15:21

Tante Nell:

hallo luitjes,onvoorstelbaar zo mooi zijn jullie fotos.volgens mij zijn jullie in het paradijs beland ?nou die bomen zal thijs ook wel graag willen zien,wie weet.en ik hoorde van jullie mam dat onze ooms en tantes zijn geariveert en jullie naar hun toe zijn gegaan,super natuurlijk om weer wat familie om je heen te hebben. wij wensen jullie nog heel veel plezier groetjes van je familie uit molenschot en een dikke kus van ons allemaal.

• 08 December 2007 - 12:51

Jan En Ada:

Hoi Jacco en Daisy
    Wat een gave foto"s super wat jullie allemaal meemaken . vanavond gaan wij naar Ferry en zijn meisje , Janneke en Paul komen ook , gezellig . even bijkletsen , groetjes van ons Pa en Ada