Relaxen met een reggae vibe!! - Reisverslag uit Puerto Viejo de Talamanca, Costa Rica van Daisy Harenberg - WaarBenJij.nu Relaxen met een reggae vibe!! - Reisverslag uit Puerto Viejo de Talamanca, Costa Rica van Daisy Harenberg - WaarBenJij.nu

Relaxen met een reggae vibe!!

Door: Daisy

Blijf op de hoogte en volg Daisy

04 Februari 2014 | Costa Rica, Puerto Viejo de Talamanca

Poe, wat hebben we weer n hoop beleefd sinds onze laatste update!! We hebben de afgelopen dagen geen bereik gehad, vandaar dat t wat langer heeft geduurd om onze verslagen te updaten...

In chronologische volgorde zal ik even 'down memory lane' gaan.
Toen we weg zijn gereden uit Nosara, zijn we in direct naar La Fortuna gereden, dat aan de voet van de actieve vulkaan Arenal ligt! Helaas was t bewolkt toen we aankwamen, dus zagen we de top niet. De weg naar La Fortuna was al schitterend want we reden om het kratermeer van Arenal. Onderweg al veel vogels en andere dieren gezien! Maar we zijn direct naar ons hotelletje gereden na n flink dagje tuffen! De dag er op hebben we n hartstikke mooie wandeling gedaan bij de vulkaan en door n nevelregenwoud! Iedere keer verbaas ik me er weer over hoe prachtig groen alles hier is! En alle planten willen t meeste zonlicht dus is t n explosie van groen waar je ook kijkt!!! Na de wandeling waren we van de hoge vochtigheidsgraad en niet te vergeten de bloedhitte helemaal bezweet en plakkerig. Dus zijn we naar een van de warmwaterbronnen gegaan om even n heerlijk plompje te nemen!!! Heel apart om in n rivier te springen die zo n 35 C warm is!!!! Deze bronnen ontstaan door alle vulkanische activiteit onder de grond en alle lava en weet ik veel wat meer warmen al deze bronnen op! Helaas barst t dus van de commerciële activiteiten en moet bij sommige bronnen wel n entree betalen van 80 euries!!! Maar wij zouden natuurlijk geen Nederlanders (en knieperts!!) zijn als we ook n gratis bron zouden vinden!! Dus zaten we daar tussen de mooie getinte 'locals', witte Koos en Toos aus den Niederlanden...

De dag erop hebben we onze koffer en backpack weer gepakt en zijn we naar Cariari gereden, 'the gateway to Tortuguero National Park'. Dit park wordt in onze bijbel 'Lonely Planet' omschreven als het einde van de beschaafde wereld, althans zo voelt t. N gebied met n grootte van ongeveer 5.000 m2 is n volledig 'wetland'. Dus zover je kunt kijken zie je water en jungle. In dit enorme gebied liggen 3 minuscule plaatsjes en 1 ervan is Tortuguero. Om daar te komen, zijn we doorgetuft van plaatsje Cariari naar La Pavona, dat niet eens een plaats te noemen is. Tis t laatste plekje waar je kunt komen met de auto, dus daar is t einde van n bustation gebouwd, inclusief bewaakte parkeergelegenheid en de opstapplaats voor de boottaxi. Die boottaxi brengt je door middel van n uur varen naar 1 van die plaatsjes. En daar lag aan de waterkant ook ons hotel, midden in t nationale park!! Super vet plekje!! We hebben daar een dagje gerelaxt en lekker vogels gespot in de omgeving, toekans, groene papegaaien, ijsvogels en andere luidruchtige en mooie vogels! s Ochtends werden we wakker gebruld door de brulapen en s avonds werden we in slaap gebracht door de krekels en n kabbelende water! De dag erop zijn we n super vette kayak tocht gaan doen met Elvis (helaas geen Presley) onze gids. Nog meer toekans gezien, nog meer apen gezien, kaaimannen en leguanen, maar de enige die nog op ons lijstje miste was de luiaard. En die zitten we zoveel!!! Maar helaas pindakaas, misschien wat later nog eens...

Na onze tocht hebben we onze spullen gepakt en zijn we naar Tortuguero gegaan om de boot terug te pakken naar La Pavona. Zitten we heerlijk te genieten van onze boottocht (uiteraard voorin, want Toos weet altijd kipje de eerste te zijn en de beste plek te bemachtigen!), zie ik opeens n hond de rivier overzwemmen. Ik denk: dat is raar, n hond hier. Maar de boot naderde sneller en in n flits van n seconde sprongen zowel Toos als Koos op om als 2 witte brulapen te schreeuwen in n overvolle boot met prachtig getinte 'locals'! Dus iedereen schrok zich te pleurus inclusief de schipper, die verschrikt zijn gas los liet. Staan wij daar als 2 nog wittere gringo's in afwachting te kijken of de hond, aap of whatever nog boven water komt... En ineens verschijnt daar n verzopen hoofdje boven de golven terwijl hij in kalme slagen weer verder zwemt. Wacht even, kalme slagen na zo n moment?? T was n luiaard die we hebben aangevaren en door ons gekrijs gered hebben, anders was tie zonder twijfel in stukken gehakt door de motor! Ach, die lieverd... Maar we kunnen m wel van ons lijstje schrappen; in the pocket, baby!!
Daarna onze reis vervolgd en zijn we in 1 ruk doorgereden naar de Caribische kust van Costa Rica!! We zitten nu in Puerto Viejo de Talamanca! De hele Caribische kust staat erom bekend dat er n mega relaxte sfeer hangt. Bob Marley klinkt uit de kroegjes, rastafari s zie je hier overal lopen en de favoriete kleuren zijn hier groen, geel en rood!!!

En daar zitten we nu, in n kleurrijk huisje in t midden van hoge bomen, met de zee op loopafstand! Tis inmiddels 8 uur s ochtends en wij zitten al ruim n uurtje buiten op ons gemakje te kijken hoe alles tot leven komt... Rust. Heerlijk...

• 04 Februari 2014 - 21:01

Ron Schoonderbeek:

Hallo ik merk dat jullie je eigen goed vermaken endan zo een boomhut om in te slapen dat lijkt me fantasties zitten er geen slangen in de boom of hebben julie daar room serves

• 05 Februari 2014 - 17:26

Ron Schoonderbeek:

Hallo jullie twee zo te merken vermaken jullie je uitstekend een goed boom hotel fantastiche uitzicht en vooral veel rust wordt het tijd dat er een boomhut in de tuin komt bij jullie om te kunnen relexsen zijn juli met een groep of met zijn tweeen de hartelijke groeten van hier van iedereen dikke doei

• 06 Februari 2014 - 20:54

Charles En Rianne:

Hoi hoi saampjes,

Wat een avonturen weer!
    Het halve land doorkruisen over land en water en ondertussen nog even een hond (o nee, luiaard) redden. Dat vind ik dan weer helemaal goed hè! Hoe vonden die "locals" dat, want volgens mij waren die anders gewoon door gevaren.
    Het is ook wel een prachtig land hè?
    Geniet nog maar lekker van je huisje aan het strand, hoe goed kun je het hebben!

Jullie viervoeters liggen weer in dromenland, Mik onder de deken, ook 2 luiaards!

Dikke kus van ons